عباس عابد ساوجی(نویسنده دفاع مقدس)

  • کد خبر: 96
  • /
  • تیر 23, 1396 - ۳:۱۷ ب٫ظ
  • /
  • فرهنگی
عباس عابد ساوجی(نویسنده دفاع مقدس) توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز :عباس عابد ساوجی، فرزند اسماعیل در سال ۱۳۳۳ در بخش خرقان ساوه، چشم به جهان گشود.به عنوان پزشکیار ارتش،به مدت هشت سال در جبهه های جنگ خدمت کرد و با مدرک تکنسین دندانپزشکی بازنشسته شد. او شاعری، داستان وخاطره نویسی را پیشه خود کرده است. علاوه بر کتاب مذکور، دوازه کتاب با عناوین زیر را قلم زده است.خاطرات گره خورده،با فکر معجزه کن،وقتی که باغچه می میرد حاج رضا،عرشیان به خط،ماشه را بچکان،پرنیان، زنده به گور، اسبی که یالهایش را، از منظری دیگر،کمین،سکوت شب با صدای قلم می شکند.

مرتبط:سمیه عابد/حدیث تیر ماهی/

برای دیدن کتابهای انتشارات ستاره جاوید اینجا کلیک کنید
آشنایی با دفاع مقدس طولانی‌ترین

جنگ عراق باایران که درایران با نام جنگ تحمیلی یا دفاع مقدس ودرزمان صدام درعراق بانام قادسیهٔ صدام شناخته می‌شود،طولانی‌ترین جنگ متعارف در قرن بیستم میلادی و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام بود که نزدیکبه هشت سال به طول انجامید.جنگ به صورت رسمی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برابر ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ آغاز شد.

در این روزدرگیری‌های پراکنده مرزی دو کشور با یورش همزمان نیروی هوایی عراق به ده فرودگاه نظامی و غیرنظامی ایران و تهاجم نیروی زمینی این کشور در تمام مرزها به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد هرچند مقامات عراقی معتقد بودند که جنگ از ۴سپتامبر با حملات توپخانه‌ای ایران به شهرهای مرزی عراق آغاز شده‌است.

توضیح تصویر

پیش از آغاز جنگ روابط دو کشور به شدت تیره شده بود که خصومت شخصی صدام حسین و روح‌الله خمینی رهبران دوکشور و مهمتر از آن جاه‌طلبی‌های سیاسی، و اختلافات مرزی و ایدئولوژیکی دو کشور دلایل اصلی آن بودند. این جنگ درنهایت پس از حدود ۸ سال در مرداد ۱۳۶۷ با قبول آتش‌بس از سوی دو طرف و پس از به جا گذاشتن یک میلیون نفر تلفات و۱۱۹۰ میلیارد دلار خسارات به دو کشور خاتمه یافت. مبادلهٔ اسیران جنگی بین دو کشور از سال ۱۳۶۹ آغاز شد. ایران آخرین گروه از اسرای جنگی عراقی را در سال ۱۳۸۱ به عراق تحویل داد.

میتوانید اینجا را هم ببینید

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر