روند صعودی قیمت جهانی نفت

روند صعودی قیمت جهانی نفت توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز و به نقل از  اف‌ایکس‌امپایر، با تصمیم ایالات متحده و بریتانیا به تحریم واردات نفت از روسیه، قیمت نفت خام برنت در روز سه‌شنبه به بالای 131 دلار صعود کرد. علاوه بر آن‌که باید به این مسئله توجه کرد که چنین اقدامی تا چه حد می‌تواند عرضه‌ی نفت را محدود و اختلالات بیش‌تری در بازارهای جهانی انرژی ایجاد کند، باید به خاطر داشت که می‌تواند قیمت‌های نفت را از این هم بالاتر ببرد.

از آغاز ماه مارس، و با تشدید تنش‌های میان روسیه و اوکراین، وست تگزاس اینترمیدیت و برنت، هر دو بیش از 30 درصد افزایش یافته‌اند. با توجه به این‌که قیمت نفت از آغاز سال جاری میلادی تقریبا 65 درصد افزایش یافته است و به آهستگی به بالاترین سقف خود نزدیک می‌شود، چند روز آینده احتمالا برای بازارهای جهانی کالا پرتلاطم خواهد بود.

صرف‌نظر از عوامل بنیادین در پیش‌بینی روند قیمت، تحلیل‌های تکنیکال حاکی از روند شدید صعودی در چارچوب‌های زمانی روزانه، هفتگی، و ماهانه هستند.

مومنتوم انفجاری نفت در چارچوب زمانی ماهانه مشابه‌ی قطار پرسرعتی است که به دلیل مسائل ژئوپلیتیک، به حداکثر سرعت خود رسیده و موتورهای‌اش را با بالاترین ظرفیت به حرکت درآورده است. با توجه به این‌که نخستین سطح کلیدی برای قیمت نفت، همان بالاترین سقف یعنی 147.50 دلار است، همه چیز در بازار به شکل باورنکردنی صعودی به نظر می‌رسد.

توضیح تصویر

پیش از آن‌که مسائل ژئوپلیتیک اعتماد ‌به ‌نفس تازه‌ای به خریداران بدهد، قیمت‌ها هم‌چنان در کانال صعودی قرار داشتند.مقصد بعدی حرکت صعودی نفت می‌تواند بالاترین سقف قیمت، یعنی 147.50 دلار باشد. ناتوانی در حرکت به بالای این نقطه می‌تواند به بازگشت نزولی به سمت 115 و 100 دلار منجر شود.

اگر 131 دلار به سطح مقاومت تبدیل شود، یک حرکت بازگشتی نیز در انتظار نفت برنت خواهد بود. چنین تحولاتی، پیش از آن‌که خریداران بتوانند وارد صحنه شوند، باعث می‌شوند قیمت‌ها به 118 و 100 دلار بازگردند. با توجه به آن‌که اندیکاتور‌های پیشرو و تاخیری سیگنال صعودی صادر می‌کنند، روند در نمودارهای روزانه نیز به شدت صعودی باقی می‌ماند. اگر عوامل بنیادین نیز به حمایت از روند صعودی نفت کمک کنند، پایین‌ترین سطح مقاومت نیز مسیر صعودی به خود خواهد گرفت.  

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *