«رساله نماز و روزه»شامل آخرین فتاوای رهبر معظم انقلاب

  • کد خبر: 847
  • /
  • فروردین 19, 1401 - ۱۰:۲۰ ب٫ظ
  • /
  • فرهنگی
رساله نماز و روزه توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، ایزد منان بار دیگر بر زمینیان منت نهاده و آنان را موفق به درک ضیافت آسمانی خود کرده است تا با بریدن از نان، به جانان برسند؛ اندرون جسم‌ را از طعام خالی کنند، ذهن و زبان را از شبهات بپیرایند و خانه دل، از غیر بپردازند. همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مسائل شرعی متعددی برای روزه‌داران و میهمانان ضیافت الهی مطرح می‌شود که می‌توان با مراجعه به منابع متعدد به پاسخ‌ها رسید. کتاب «رساله نماز و روزه» که سال گذشته به کوشش انتشارات انقلاب اسلامی در دسترس عموم قرار گرفت، از جمله این آثار است. انتشارات انقلاب اسلامی با توجه به دسترسی آسان روزه‌داران به این کتاب، نسخه الکترونیکی این اثر را نیز با تخفیف 50 درصد از طریق اپلیکیشن طاقچه عرضه کرده است. 

کتاب «رساله نماز و روزه» شامل آخرین فتاوای رهبر معظم انقلاب درباب سه مسئله نماز، روزه و اعتکاف است. در این کتاب، هزار و هشت مسئله شرعی پاسخ داده شده است. همچنین کتاب به تأیید رهبر انقلاب نیز رسیده و عمل به آن را مجزی اعلام کرده‌اند که متن دستخط و مُهر ایشان نیز در پشت کتاب درج شده است. 

«رساله نماز و روزه» از چند باب کاربردی و خواندنی است؛ نخست آنکه دربردارنده آخرین فتاوای رهبر معظم انقلاب است. دیگر آنکه تمامی مسائل شرعی در کتاب، با زبانی ساده توضیح داده شده است. از سوی دیگر، مسائل مطرح شده در کتاب با نگاهی به مقتضیات امروز پاسخ داده شده است؛ از همین روست که در بخشی از مسائل که مربوط به موضوعاتی چون حدّ ترخص و مسافت شرعی است، با بررسی دقیق معیارهای گذشته همچون فرسخ، اندازه آن براساس معیارهای امروز مانند کیلومتر عنوان شده است. 

کتاب با احکام نماز آغاز شده و سپس در ادامه به احکام مرتبط با روزه و ماه مبارک رمضان پرداخته و در نهایت به مسائل شرعی در خصوص اعتکاف پاسخ داده است. در بخش نماز، مسائل مربوط به نمازهای واجب، نمازهای یومیه و نمازهای مستحب عنوان شده و در ادامه مسائلی چون قبله، لباس نمازگزار، مکان نماز، مسجد، اذان و اقامه، واجبات و شکیات نماز، مبطلات آن، نماز مسافر، نماز قضای پدر و مادر و … توضیح داده شده است. 

توضیح تصویر

در بخش روزه نیز شرایط واجب شدن روزه، احکام روزه قضای پدر و مادر، روزه مسافر، آداب روزه و ماه مبارک رمضان و … توضیح داده شده است. در بخش پایانی کتاب نیز، مسائلی چون شرایط اعتکاف، لزوم حضور در مسجد، محرمات و کفاره اعتکاف و … مطرح شده است. 

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *