چهارمین جشنواره منطقه‌ای ابن حسام در خراسان جنوبی

چهارمین جشنواره منطقه‌ای ابن حسام در خراسان جنوبی توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز و به نقل از ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام در استان خبر داد.

حمید مرادی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چهارمین جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی ابن حسام در چهار بخش شعر، هنر، پژوهش و جنبی با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی استان و دستگاه‌های اجرایی در سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف شناساندن جایگاه والای معنوی ابن حسام، معرفی فرهیختگان ارزشمند فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی منطقه شرق، حمایت از صاحبان اثر و معرفی آنان به مناطق مختلف کشور، نخبه پروری و کشف استعدادهای شعری، هنری و ادبی منطقه و ایجاد وفاق میان شاعران و هنرمندان برگزار می‌شود.

مرادی ادامه داد: بخش هنری و پژوهشی به جشنواره امسال افزوده شده که شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به بخش هنری در حوزه‌های خوشنویسی اشعار ابن حسام، طراحی و نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی بیان کرد: در بخش پژوهشی نیز مقالات با موضوعات سیری در اندیشه کلام و اشعار ابن حسام، باورهای عامیانه در شعر ابن حسام، باورهای نجومی در شعر ابن حسام، تشیع در شعر ابن حسام، ساده زیستی، زیارت و موسیقی در شعر ابن حسام پذیرفته می‌شود.

توضیح تصویر

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: افراد می‌توانند آثار خود را تا پایان بهمن ماه جاری از طریق سایت www.jdkhj.ir  در بخش رویدادها ارسال کنند؛ در بخش اصلی جشنواره نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در قالب کلاسیک، نو و سپید و در بخش جنبی با موضوعات سلامت، محیط زیست و طبیعت ارسال کنند.

مرادی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان،کرمان و یزد در این جشنواره حضور خواهند داشت، یادآور شد: به سه نفر برگزیده در بخش دانشجویی و آزاد با موضوعات جشنواره در قالب کارت هدیه، لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *