کارگردان چین جایزه بهترین کارگردانی درجشنواره فیلم فجررا کسب کرد

  • کد خبر: 7293
  • /
  • بهمن 23, 1401 - ۵:۴۳ ق٫ظ
  • /
  • هنر
کارگردان چین جایزه بهترین کارگردانی درجشنواره فیلم فجررا کسب کرد توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک
کارگردان چین جایزه بهترین کارگردانی در گروه موضوعی از نگاه شرق جشنواره فیلم فجر ایران را کسب کرد .به گزارش رک نیوز و به نقل از ایرنا :شنبه 22 بهمن، مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم حضور داشتند.

این جشنوراه فیلم به 3 بخش فیلم‌های خارجی، مستند و سیمرغ بلورین تقسیم شده است. باینگسیگ کارگردان چین با فیلم «هارهو» (Harhuu) جایزه بهترین کارگردانی در گروه موضوعی از نگاه شرق را کسب کرد. دیگر جوایز در بخش فلیم‌های خارجی به فیلم‌هایی از قرقیزستان، سوریه، مغولستان، روسیه، هند و قطر اهدا شد.

کارگردان چین جایزه بهترین کارگردانی در گروه موضوعی از نگاه شرق جشنواره فیلم فجر ایران را کسب کرد

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به سیدحامد حسینی برای فیلم «سینمامتروپل»؛ بهترین کارگردانی به محمدعلی باشه آهنگر برای فیلم «سینمامتروپل»؛ بهترین بازیگر نقش اول مرد توسط ابوالفضل پورعرب به مجید صالحی برای فیلم «شماره 10» و بهترین بازیگر نقش اول زن به پردیس پورعابدینی برای فیلم «غریب» اهدا شد.

در این دور از جشنواره فیلم فجر نیز جایزه ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی افزوده شد تا توسعه فیلم‌ها از نگاه ملی تشریح شود. جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی به محمدحسین لطیفی برای فیلم سینمایی «غریب» اهدا شد.

توضیح تصویر
توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *