واکنش آلمان به اخراج دیپلمات های خود از ایران

واکنش آلمان به اخراج دیپلمات های خود از ایران توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک
واکنش آلمان به اخراج دیپلمات های خود از ایران
وزارت خارجه آلمان، اخراج دیپلمات های این کشور از ایران را اقدامی “خودسرانه و غیر موجه” از سوی تهران خواند.
به گزارش رک نیوز و به نقل از اسپوتنیک، “ناصر کنعانی” سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش دو دیپلمات آلمانی را در ارتباط با “دخالت برلین در امور داخلی تهران” اخراج می کند.
وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای به این موضوع واکنش نشان داد:” این اقدام امروز پس از اخراج دو دیپلمات ایرانی در 22 فوریه قابل انتظار بود، اما دولت فدرال اعتقاد دارد که این اقدام به هیچ عنوان موجه و منطقی نمی باشد. المان در واقع با تصمیم اخراج دیپلمات های ایرانی، به حکم “اعدام و نقض گسترده حقوق شهروند آلمانی جمشید شارمهد”، پاسخ مناسبی داده بود”.
این وزارتخانه افزود که کارکنان سفارت آلمان که اکنون توسط ایران اخراج شده اند، “علیرغم شرایط سخت روزافزون در ایران، با علاقه و فداکاری به وظایف معمول خود مشغول بودند”. این وزارتخانه با بیان اینکه “اخراج این افراد، اقدامی خودسرانه و غیرموجه است”، افزود که در این شرایط از کارکنان سفارت و خانواده های آنها حمایت کامل به عمل خواهد آمد.
خاطرنشان می شود، پیش از این وزارت امور خارجه آلمان، کاردار سفارت ایران را در رابطه با حکم اعدام جمشید شارمهد احضار کرد و دو کارمند سفارت ایران را به عنوان “عنصر نامطلوب” معرفی نمود.
دادگاه انقلاب تهران روز سه شنبه 30 بهمن ماه، جمشید شارمهد یکی از رهبران گروه ضددولتی “تندر” که تابعیت آلمانی نیز داشت را به اعدام محکوم کرد.
توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *