اروپا با امریکا دچار اختلاف می‌شود؟

اروپا با امریکا دچار اختلاف می‌شود؟ توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

اروپا با امریکا دچار اختلاف نظر می‌شود؟ 

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا:در این زمینه شما را ارجاع می‌دهم به صحبت‌ها و مواضع مطرح شده توسط دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که در همین جا کار شده است. صحبت‌های مورا بسیار مهم و تاریخی است. تغییر کلان در راهبردها را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که اروپا به هیچ عنوان انتظار ندارد در میان‌مدت (کوتاه‌مدت در مجموع از دستور کار کنار رفته است)به نفت و گاز روسیه دسترسی پیدا کند، کما اینکه روس‌ها نیز دیگر نیازی نمی‌بینند که نفت و گاز خود را مفت و مجانی در اختیار اروپایی‌ها قرار بدهند. راهی که روس‌ها در برابر اروپا رفتند، چینی‌ها در برابر سعودی‌ها دارند طی می‌کنند.

▪️پوتین برای دو دهه فکر می‌کرد که اگر نفت و گاز مفت در اختیار کشورهای اروپایی قرار بدهد، باعث شکاف میان دو سوی آتلانتیک خواهد شد و اجازه نخواهد داد که اروپا به صورت کامل به زیر یوغ امریکا در بیاید. درست همین دلیل باعث شد که امریکا به همراه انگلیس فتنه اوکراین را رقم بزنند تا پیش از راه افتادن خط لوله گاز نورداستریم (که توسط امریکایی‌ها منفجر شد تا برای همیشه از صحنه اقتصاد اروپا کنار برود) و غرق شدن این کشورها در منابع نامحدود انرژی روسیه، آن‌ها را از هم جدا کند. پوتین هر چند دیر، اما متوجه شد که دوران اروپابازی تمام شده و به همین دلیل به سراغ بازار بدون عمق چین رفت.

▪️چینی‌ها نیز همین اشتباه را در برابر سعودی‌ها مرتکب می‌شوند. آن‌ها در برهه‌هایی تا 3.5 میلیون بشکه نفت از عربستان وارد می‌کردند به این امید که سران آل سعود را به خود وابسته کنند و اجازه نزدیکی ریاض به واشنگتن را ندهند. یعنی باعث شوند که بن سلمان بدون توجه به بازار نفت و درآمد نفتی، با امریکا سرشاخ شود. هرچند در ظاهر آن‌ها به این توفیق دست پیدا کرده‌اند، ولی لایه‌های سیاست بسیار تو در تو است. اگر امریکا اروپایی‌ را که همه حیات خود به نفت و گاز روسیه متکی بود، وادار به سه‌طلاقه کردن رابطه خود با مسکو کرد، این مساله در مورد عربستانی که جز نفت و پول هیچ ندارد، مثل آب خوردن است.

توضیح تصویر

▪️بنابرین، اروپا باید سراغ بازارهای جدید برود، جایی که بتواند نیاز 28 کشور عضو این اتحادیه را تامین کند و در آینده نیز این تامین استمرار داشته باشد. پیش‌بینی می‌کنم که اختلاف نظر اروپا و امریکا در مورد آسیای غربی در روزها و هفته‌های آینده بیشتر شود. این کشورها از یک سو با امریکا در اوکراین هماهنگ عمل می‌کنند و از سوی دیگر به تلافی این هماهنگی خواستار گرفتن امتیاز از امریکا در آسیای غربی هستند. این مساله نه تنها در مورد منطقه ما، که در مورد افریقا و حتی ونزوئلا نیز متفاوت خواهد بود. چند روز پیش شاهد انتقال نفت ونزوئلا توسط یک نفتکش متعلق به شرکت انی ایتالیا بودیم!

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *