کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان دریافت پهپادهای دریایی هستند

کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان دریافت پهپادهای دریایی هستند توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان دریافت پهپادهای دریایی هستند دیفنس نیوز خبر داد که کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان دریافت پهپادهای دریایی هستند.

به گزارش رک نیوز و به نقل از اسپوتنیک، دیفنس نیوز، امروز روز پنجشنبه به نقل از رئیس فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، معاون دریاسالار، برد کوپر، گزارش داد که تمامی اعضای شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس قصد دارند هواپیماهای بدون سرنشین دریایی را به منظور بهبود کنترل بر اوضاع در آب های منطقه خریداری کنند.

شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، قطر، امارات، عمان، کویت و بحرین است.

پیشتر، کوپر بیان کرد: بحرین و کویت به طور علنی قصد خود را برای دریافت چنین سیستم هایی اعلام کرده اند. کشورهای دیگر در منطقه هم هر کدام مایل به خریداری هواپیماهای بدون سرنشین دریایی هستند.
وی یادآور شد که گروه های مختلف جنایتکار و تروریستی به طور فزاینده ای در تلاش برای انتقال مواد مخدر و سلاح از طریق آب های منطقه هستند.

به این ترتیب، ایالات متحده و متحدانش در مدت دو ماه، پنج محموله بزرگ کالای قاچاق را رهگیری کردند، بیش از 5000 سلاح و 1.6 میلیون واحد مهمات، 60 میلیون دلار مواد مخدر و 7000 فیوز کنترل از راه دور موشک را کشف کردند. علاوه بر این، حمل و نقل فعال نفت و گاز از طریق آب های خاورمیانه وجود دارد.

توضیح تصویر
دیفنس نیوز یادآور می‌شود که نیروی دریایی آمریکا سال گذشته هدف خود را برای ساخت ناوگانی متشکل از 100 هواپیمای بدون سرنشین مختلف دریایی تا پایان سال 2023 اعلام کرد.
همزمان، ارتش آمریکا مدتی است که ترکیبی از فناوری های هوش مصنوعی و پهپادهای دوربرد را آزمایش می کند. یکی از پیشرفت‌های اخیر، وسیله نقلیه روی آب بدون سرنشین وویجرساخت شرکت “سیل درون” است که برای نظارت بر منطقه استفاده می‌شود. ارتش ایالات متحده از آن دررزمایش های اژدها استفاده کرد که طی آن از فناوری های هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف استفاده شد.

پیشتر، آمریکا و انگلیس بارها از رهگیری کشتی هایی که از ایران به سمت یمن اسلحه قاچاق می بردند، خبر داده بودند.

درگیری مسلحانه در یمن از مارس 2014 ادامه دارد. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در رویارویی با شورشیان حوثی که بخشی از این کشور را کنترل می کنند، حمایت می کند. در غرب می گویند که شورشیان توسط ایران حمایت می شوند.
توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *