بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جمکران حاضر شدند

بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جمکران حاضر شدند توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جمکران حاضر شدند/ اسکان 100 هزار زائر در قم.معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اعلام اینکه در شب و روز نیمه شعبان بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مسجد مقدس جمکران حاضر شدند، گفت: از صبح روز سه‌شنبه تا ظهر امروز با تلاش کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین، ۱۰۵ هزار زائر نیز در استان اسکان یافتند.

به گزارش رک نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز  در قم، با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم نیمه شعبان امسال، عنوان کرد: اینکه سال به سال مسجد مقدس جمکران بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و راهپیمایی عظیم بلوار پیامبر اعظم و اجتماع مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان همچون اربعین حسینی به یوم الله پرفروغ در تقویم مناسبت‌های ایران تبدیل شده، بیانگر رشد و عمق گسترش فرهنگ مهدوی و انتظار در دل شیعیان ایران و جهان است.

وی اعلام کرد: در ایام نیمه شعبان امسال، شاهد حضور بیش از ۳ میلیون و پانصد هزار زائر و مجاور در مسجد مقدس جمکران و مسیر پیاده‌روی بلوار پیامبر اعظم (ص) قم بودیم و ۲۸ درصد تردد خودرویی در این ایام نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم افزود: در دو روز گذشته، ۵۰ هزار زائر در شبستان‌ها و رواق‌های مسجد مقدس جمکران، ۲۸ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی میراث فرهنگی استان، ۲۳ هزار نفر در ستاد اسکان مردمی قم و ۴ هزار زائر در بوستان‌ها و کمپ‌های اسکان شهرداری قم نیز اسکان یافته‌اند.

توضیح تصویر

وی گفت: همچنین از روز سه‌شنبه تا ظهر امروز با تلاش کمیته مردمی تکریم زائرین نیمه شعبان استان، ۱۸ هزار پرس غذای گرم نیز بین زائرانی که در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و بقاع متبرکه اسکان یافته بودند، توزیع شده است.

معاون استاندار قم با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به مسجد مقدس جمکران پس از انقلاب اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: عشق و ارادت مردم به امام حی و توسل و توجه به موعود و قبله‌گاه نجات بشریت حضرت مهدی (عج) که تقویت روحیه استکبار ستیزی و مقاومت در برابر تهاجم همه جانبه غرب را تقویت می‌کند، در تمام باورها و ذهن و اندیشه و گفتمان مردم شریف ایران بسط و گسترش یافته و که کل جهانیان شاهد بازتاب آن در چنین مراسم شاد و منسجمی هستند.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *