پیام روشن اروپا به ایران: آماده تعامل هستیم

پیام روشن اروپا به ایران: آماده تعامل هستیم توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

پیام روشن اروپا به ایران: آماده تعامل هستیم:به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا:در حالی که امریکایی‌ها از امضای توافق ایران و عربستان برای احیای روابط گرگیجه گرفته و رسانه‌های آمریکایی در کنار برخی مقامات این کشور به شدت عصبانی بودند، اما به نظر می‌رسد اروپایی‌ها خوشحال هستند. در تحلیل گفت‌وگوی معاون جوزپ بورل با نشریه روابط خارجی آلمان تاکید کردم که اروپا از این به بعد دنبال «آرامش» در «آسیای غربی» است. این درست نقطه مقابل سیاست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی است که نان‌شان در بلوا و آشوب در منطقه است.

🔻اروپایی که تا سال گذشته همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه گذاشته بود و به امید نفت و گاز ارزان از روسیه با همه غرب آسیا سرشاخ شده بود، پس از جنگ‌افروزی انگلوساکسون‌ها در اوکراین به دنبال منابع انرژی تغییر رویه داد. آشوب‌سازی آن‌ها در پاییز ایران نیز با کلاه گشادی که صهیونیست‌ها و اتاق عملیات ناتو که کنترلش به صورت کامل دست انگلیس و امریکا است، صورت گرفت هر چند انتظار غیر از این داشتن از اروپایی‌ها واقعاً عجیب است.

🔻آن‌ها هم گاز می‌خواهند و هم نفت. هیچ کشوری در جهان به جز ایران و روسیه نمی‌تواند نیاز گاز اروپا را تامین کند و اگر گاز به زودی به صنایع این قاره نرسد، بسیاری از آن‌ها ورشکست خواهند شد و تعدادی نیز که زورشان می‌رسد راهی امریکا و کانادا می‌شوند تا در جایی که انرژی فراوان‌تر در دسترس است به کار ادامه دهند. اینکه گفته می‌شود مثلا رژیم جعلی باکو یا ترکمنستان می‌توانند نیازهای گازی اروپا را تامین کنند، دیدگاه‌های سیاسیون است تا افراد متخصص چرا که این دو توانی در این زمینه ندارند.

🔻از همین‌رو است که شاهد بیانیه جالب کشورهای اروپایی در زمینه توافق ایران و عربستان هستیم. این توافق هم می‌تواند منطقه‌ای که آن‌ها قصد تامین انرژی از آن را دارند با ثبات کند و هم اینکه بهای نفت و گاز را پایین نگه دارد. در سایه این توافق، اروپایی‌ها امیدوار هستند که سعودی‌ها دیگر برای بر هم زدن توافق احتمالی میان ایران و امریکا و امضای برجام دلار خرج نکرده و سنگ‌اندازی نکنند. با نگاهی به متن بیانیه صادر شده توسط اتحادیه اروپا می‌توان نکات بیشتری را هم از دل آن بیرون آورد.

توضیح تصویر

🔻اتحادیه اروپا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از توافق عادی‌سازی روابط ایران و عربستان و برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان دو کشور استقبال و خاطر نشان کرد که این اتحادیه منتظر اجرای آن است. در این بیانیه با تاکید بر اینکه «اتحادیه اروپا تلاش‌های دیپلماتیک منجر به این گام مهم را تقدیر می‌کند» آمده است: «از آنجایی که هم عربستان سعودی و هم ایران برای امنیت منطقه محوری هستند، از سرگیری روابط دوجانبه آنها می‌تواند به ثبات کل منطقه کمک کند.»

🔻خوب دقت کنید که اروپایی‌ها تا چه میزان نگران «امنیت منطقه» ما شده‌اند و دنبال «ثبات در کل منطقه» هستند! بنابراین کلید واژه «امنیت» و «ثبات» دو واژه بنیادینی است که اعضای اتحادیه اروپا حالا در غرب آسیا دنبال آن هستند و به همین دلیل در ادامه بیانیه آورده‌اند: «ارتقای صلح و ثبات و دستیابی به تنش‌زدایی در خاورمیانه از اولویت‌های کلیدی اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا همچنان آماده تعامل با همه بازیگران در منطقه با رویکردی تدریجی و فراگیر و با شفافیت کامل است.»

🔻با نگاهی به واژه‌های «صلح، ثبات و دستیابی به تنش‌زدایی» در این بیانیه می‌توان میزان اولویت‌گذاری اروپا در حوزه سیاست خارجی خود را بهتر درک کرد. در خط آخر دقت کنید که اروپا در این بیانیه چه پیامی را به ایران ارسال می‌کند؛ نوشته است: «اتحادیه اروپا آماده تعامل با همه بازیگران در منطقه» است! چه پیامی روشن‌تر از این؟ چند بازیگر در منطقه داریم که اروپا می‌خواهد با آن تعامل کند؟ این همان مساله‌ای است که پیش از این به آن اشاره کرده و یادآور شدیم که بن‌بست اروپا در آسیای غربی شکسته می‌شود و به همین دلیل امریکا و رژیم صهیونیستی روز به روز منزوی‌تر می‌شوند

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *