احداث جاده دوم میان ایران و افغانستان در مرز میلک

احداث جاده دوم میان ایران و افغانستان در مرز میلک توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

سرافرازی دو ملت؛ آغاز به کار احداث جاده دوم میان ایران و افغانستان در مرز میلک با حضور وزیر صنعت و تجارت امارت اسلامی

به گزارش رک نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: پس از سال ها انتظار و کارشکنی دولت سابق افغانستان، سرانجام کلنگ احداث جاده دوم میان ایران و افغانستان در مرز میلک، بین ولایت نیمروز و استان سیستان و بلوچستان با حضور نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان و مسئولان این دو ولایت، صبح امروز دوشنبه، 22 اسفند زده شد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجارت بین ایران و افغانستان با کلنگ زنی راه فرعی و ایجاد محل جدید برای بازرسی از خودروها و کامیون‌ها در پل ابریشم پایانه مرزی میلک با حضور سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان و استاندار این استان تسهیل شد.

داود شهرکی  افزود: برنامه‌های مختلفی برای تسهیل تجارت در پایانه‌ها و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان داریم که یکی از این برنامه‌ها در حوزه میلک است تا بتوانیم در روند تجارت با کشور دوست و برادر افغانستان از طریق پل ابریشم اقدامات بسیار مهمی در جهت افزایش تجارت انجام دهیم.

توضیح تصویر

وی ادامه داد: موانع زیرساختی در منطقه پل ابریشم داریم که طبیعتا باید رفع شوند بویژه باند دوم پل ابریشم است که این پل مهم و راهبردی در آینده نزدیک باید تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز برای ایجاد یک راه فرعی در محدود پل ابریشم با کشور افغانستان به تفاهم رسیدم که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و وزیر صنعت و تجارت افغانستان تا زمان اجرای پل دوم کلنگ زنی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به نظر می‌رسد بازدید و سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان به پل ابریشم روند تجاری ما با این کشور را توسعه و تسهیل کند و محدودیت‌ها و موانع پیش‌رو را به حداقل برساند.

وی بیان کرد: برنامه‌های دیگری هم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه ملیک در دست اقدام داریم که بتوانیم از دیگر ظرفیت‌ها هم برای تجارت و ترانشیپ کالا و موارد ایمنی مربوط به توقف کامیون‌ها را هم ایجاد کنیم که فضای تجاری در حوزه سیستان به خوبی شکل گیرد.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت طالبان در این مراسم گفت: جاده دوم میان ایران و افغانستان باعث سرافرازی ملت دو کشور خواهد شد.

پیش از این نیز وزیر صنعت و تجارت طالبان در سفر به مرز دوغارون تایباد و در جلسه مشترک با استاندار خراسان رضوی ایران اظهار کرده بود: ۲۴ ساعته شدن فعالیت ها در گذرگاه زمینی دوغارون-اسلام قلعه به نفع دو کشور ایران و افغانستان است و باعث افزایش حجم ترددها می شود. 

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *