ایران از تهدید تحریم‌ برای خود فرصت می‌سازد

ایران از تهدید تحریم‌ برای خود فرصت می‌سازد توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

ایران از تهدید تحریم‌ برای خود فرصت می‌سازد

به گزارش رک نیوز و به نقل از ایرنا-آیت‌الله رئیسی  در نشست خبری مشترک با همتای بلاروسی خود گفت: روابط ایران و بلاروس در این ۳۰ سال وجود داشته و در دولت سیزدهم این روابط بیشتر شده است.رئیس جمهور اراده دو کشور را در توسعه روابط در همه حوزه‌ها عنوان کرد و گفت که شرایط تجاری و اقتصادی امروز ما با گذشته قابل قیاس نیست.

آیت الله رئیسی این را هم گفت که هر دو کشور با یک جانبه گرایی مخالفند و این راهی است که هم تحریم‌ها خنثی می‌شود و از طرفی با توجه به ظرفیت خوب بین کشورهای مستقل به پیشرفت ملت‌ها و دولت‌ها منجر خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز توافقات خوبی‌ در زمینه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و راه بین دو کشور به امضا رسید، ابراز امیدواری کرد که امضای این اسناد گام‌هایی در جهت توسعه روابط بین دو کشور باشد. ما مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم؛ در این ارتباط مذاکرات خیلی خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس داشتیم و به نظر می رسد می توانیم در قالب سازمان همکاری شانگهای و اوراسیا نیز همکاری‌های خیلی خوبی داشته باشیم.

توضیح تصویر

آیت الله رئیسی با ابراز امیدواری به اینکه توسعه روابط تهران و مینسک با توجه به منافع مشترک به همکاری بین‌المللی منجر شود، گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در همه حوزه‌هاست. این روابط در سی سال وجود داشته است، اما پس از تشکیل این دولت روابط بیشتر شده و الان شرایط ما با گذشته قابل مقایسه نیست.

حجم ۳ برابری مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سی امین سالگرد برقراری روابط دوجانبه

رئیس جمهور بلاروس هم در این نشست با قدردانی از مهمان نوازی گرم و بسیار خوب و قدردانی از میزبانی رئیس جمهور اسلامی ایران اظهار کرد: آخرین بار ۱۷ سال پیش در تهران بودم و سفر رسمی به ایران داشتم و اکنون در سال ۲۰۲۲ حجم تبادلات تجاری بین ایران و بلاروس نسبت به سال قبل ۳ برابر شده است که ظرفیت‌های همکاری دو کشور فراتر از این ارقام است.

وی افزود: امروز به صورت مفصل همه موضوعات روابط دوجانبه را با رئیس‌جمهور ایران مورد بررسی قرار دادیم. دو رئیس جمهور موافق هستند که یک دوره‌ای توقفی در روابط ایجاد شده است اما خوشبختانه از این دوره توقف با موفقیت عبور کردیم. ما با رئیس جمهور ایران در این موضوع موافقیم که تحریم دوره و زمان فرصت‌هاست و این فرصت کنونی را که برای دو کشور ایجاد شده، نباید از دست داد.

رئیس جمهور بلاروس با اشاره به امضای اسناد همکاری و تفاهم‌نامه‌ میان ایران و بلاروس اظهار داشت: اگر بتوانیم همه اینها را اجرا کنیم، می‌توانیم به هدف حجم تبادلات تجاری دوجانبه که ۱۰۰ میلیون دلار در سال است، دست یابیم.

ویبیان کرد: نکته مهم این است که همه روابط و تماس‌هایی که میان دو کشور ایجاد شده باید در چهارچوبی گسترده‌تر ادامه یابد و این سی‌امین سالگرد برقراری روابط دوجانبه بهانه بسیار خوبی است که سطح روابط را به سطح بسیار بالاتری ارتقا دهیم. امروز با همکار خوبم آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در این مورد صحبت کردیم و از این فرصت استفاده کردیم.

لوکاشنکو در پایان از آیت الله رئیسی دعوت کرد که بلاروس سفر کند تا بتوانیم ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه را در میزبانی کنیم.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *