حمله پلیس فرانسه به شهروندان معترض در پاریس

حمله پلیس فرانسه به شهروندان معترض در پاریس توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

حمله پلیس فرانسه به شهروندان معترض در پاریس

به گزارش رک نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس به دنبال تصویب طرح جنجالی موسوم به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه، تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به این طرح همچنان ادامه دارد.به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فرانسوی، شامگاه سه‌شنبه، بار دیگر از درگیری پلیس این کشور با معترضان فرانسوی خبر دادند. 

بنابر گزارش شبکه فرانسوی «بی‌اف‌ام تی وی»، تظاهرات ابتدا بدون برخورد و تنش در میدان جمهوری فرانسه آغاز و سپس ساعت هشت شب به وقت محلی به درگیری و خشونت کشیده شده است. طبق این گزارش، چند هزار نفر از شهروندان فرانسه، عصر سه‌شنبه، در میدان جمهوری پاریس در اعتراض به اصلاح قوانین بازنشستگی، تظاهرات خود را در سایه حضور گسترده نیروهای امنیتی آغاز کردند. 

این شبکه فرانسوی اضافه کرد که پلیس فرانسه در ساعت ۸ شب اقدام به شلیک اولین گاز اشک‌آور به سمت تجمع‌کنندگان کرد و تظاهرات‌کنندگان نیز همزمان سطل‌های زباله را به آتش کشیدند. تظاهرات‌کنندگان فرانسوی حدود ساعت ۸:۳۰ تجمع خود را به خیابان‌های مجاور منتقل کردند. فرماندهی پلیس فرانسه به بی‌اف‌ام تی‌ وی خبر داد که در حاشیه این تظاهرت ۴۶ بازداشت شده‌اند. 

توضیح تصویر

این تظاهرات پس از آن آغاز شده است که طرح جنجالی موسوم به اصلاحات بازنشستگی ارائه‌شده از سوی دولت «امانوئل ماکرون» در این کشور به تصویب رسید. به‌رغم اعتراضات گسترده مردمی، دولت فرانسه طرح اصلاحات مربوط به افزایش سن بازنشستگی را با دور زدن پارلمان با استناد به یکی از بندهای قانون اساسی این کشور به تصویب رساند. 
 
به دنبال تصویب این طرح، دولت ماکرون روز دوشنبه از دو طرح عدم اعتماد گریخت. طرح اول را گروه کوچکی از قانونگذاران مخالفت دولت پیشنهاد داده بودند. این طرح در «مجمع ملی» فرانسه از حمایت گسترده‌ای برخوردار شد و تنها در صورت برخورداری از ۹ رأی بیشتر به حد نصاب ۲۸۷ رأی لازم برای تصویب می‌رسید.  
 
طرح عدم اعتماد دوم را حزب راست‌گرای افراطی «حزب اجتماع ملی» پیشنهاد داده بود. از این طرح تنها ۹۴ قانونگذار حمایت کردند.  
علی‌رغم عدم تصویب این دو طرح، برخی از قانونگذاران مخالف از دولت ماکرون استعفا کند. «ماتیلد پانوت»، قانونگذار چپ‌گرای پارلمان فرانسه گفت: «این دولت همین حالات در چشم مردم فرانسه مرده است.» 

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *