لاوروف: غرب علیه روسیه و ایران در قفقاز فعالیت می‌کند

لاوروف توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

لاوروف: غرب علیه روسیه و ایران در قفقاز فعالیت می‌کند

وزیر خارجه روسیه گفت،غرب از چند سازمان غیردولتی در «قفقاز جنوبی» برای آماده سازی زمینه جهت انقلاب‌های رنگی حمایت مالی می‌کند.

به گزارش رک نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس ، روسیه غرب را به تضعیف امنیت در قفقاز جنوبی و گام‌های روسیه و ایران در تامین امنیت منطقه متهم کرد.

روزنامه «دیلی صباح» روز سه شنبه نوشت، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری در «مسکو» با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان از اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل دخالت در مذاکرات صلح بین ایروان و باکو انتقاد کرد.

لاوروف غرب را به تلاش‌های پنهان برای تضعیف معماری امنیتی منطقه قفقاز از طریق حملات دیپلماتیک و تلاش برای سرکوب توافقات بین روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان متهم کرد.

توضیح تصویر

لاوروف تاکید کرد که مسکو نه فرصت و نه نیازی برای توسعه گفت‌وگو با غرب در قفقاز جنوبی می‌بیند.

لاوروف گفت: «ما می‌بینیم که غرب چه اهدافی را در قفقاز جنوبی دنبال می‌کند. آنها را پنهان نمی‌کند و هدفش جدا کردن روسیه از منطقه است.»

لاوروف اظهار داشت که غرب از چندین سازمان غیردولتی در قفقاز جنوبی برای آماده سازی زمینه جهت انقلاب‌های رنگی حمایت مالی می‌کند.

وی گفت: «این اقدامات خیلی پنهان نیست. همه این سازمان ‌ای غیردولتی شناخته شده‌اند. نحوه عمل آنها، دفاع علنی از منافع غرب، تلاش برای بی اعتبار کردن اقدامات روسیه و ایران است.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه روسیه طرفدار اجرای کامل توافق سه جانبه مسکو، باکو و ایروان است، خاطرنشان کرد: «موضوع مسیر لاچین باید منحصرا در این زمینه بررسی شود.»

وزیر خارجه روسیه اظهار داشتبه زودی تاریخ جدیدی برای نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دفتر نخست وزیری ارمنستان  اخیراگزارش داد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور  با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی داشت. در این تماس تلفنی بحران انسانی در قره باغ کوهستانی ناشی از محاصره غیرقانونی مسیر مهم «لاچین» توسط  نیروهای جمهوری آذربایجان مورد بحث قرار گرفت.

در این گفت‌وگوی تلفنی پاشینیان حمله جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر در قره باغ کوهستانی و پیامدهای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت ونخست وزیر ارمنستان بر واکنش هدفمند روسیه در زمینه غلبه بر بحران در قره باغ تاکید کرد

پایان پیام/م

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *