نمایش قدرت بمب‌افکن‌های اتمی روسیه به ژاپن

نمایش قدرت بمب‌افکن‌های اتمی روسیه به ژاپن توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

نمایش قدرت بمب‌افکن‌های اتمی روسیه به ژاپن

همزمان با سفر نخست‌وزیر ژاپن به اوکراین، هواپیماهای بمب‌افکن راهبردی روسیه نزدیک ژاپن پرواز کردند.

به گزارش رک نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس ، وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه در بیانیه‌ای که همزمان با سفر نخست‌وزیر ژاپن به اوکراین منتشر شد، اعلام کرد دو فروند هواپیمای بمب افکن راهبردی روسیه بیش از هفت ساعت بر فراز «دریای ژاپن» پرواز کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» بمب افکن‌های اتمی «توپولف-۹۵ اس» به طور معمول بر فراز آب‌های بین المللی در قطب شمال، اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام به عنوان «نمایش قدرت» پرواز می‌کنند.

روسیه اعلام کرده بمب‌افکن‌های راهبردی «پرواز برنامه ریزی شده» را با اسکورت جنگنده‌ها انجام دادند. وزارت دفاع روسیه افزود این ماموریت با رعایت دقیق قوانین بین‌المللی و بر فراز آب‌های بی طرف انجام شد.

توضیح تصویر

ژاپن اختلاف ارضی با روسیه دارد که به پایان جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. این کشور متحد مهم ایالات متحده در آسیا و عضو گروه هفت است و سفر نخست وزیر ژاپن به اوکراین همزمان با سفر شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین به روسیه صورت گرفت.

روسیه حتی در زمان نبرد با اوکراین به انجام منظم پرواز بمب افکن‌های راهبردی به عنوان نمایش قدرت به همسایگان خود در خاور دور ادامه می‌دهد. روسیه چندی قبل نیز گشت‌زنی مشترک با چین بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی انجام داد. نیروی هوایی ژاپن در واکنش به این اقدام، جنگنده‌های خود را برای رهگیری به پرواز درآورد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *