قیمت نفت همچنان بالا می‌رود

قیمت نفت همچنان بالا می‌رود توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

قیمت نفت همچنان بالا می‌رودبه دنبال تقویت انتظارات برای کاهش ذخایر نفت آمریکا و همچنین تصمیم جدید اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید، قیمت نفت در معاملات امروز هم افزایش یافت.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،  به نقل از رویترز، به دنبال تقویت انتظارات برای کاهش ذخایر نفت آمریکا و همچنین تصمیم جدید اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید، قیمت نفت در معاملات امروز هم افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 30 سنت افزایش 85.24 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 18 سنت افزایش 80.89 دلار معامله شد.

این افزایش به دنبال انتشار امار موسسه آمریکن پترولیوم در مورد خایر نفت آمریکا صورت گرفت. این آمار نشان داد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 31 مارس حدود 4.3 میلیون بشکه کاهش یافته است.

توضیح تصویر

آمار رسمی امروز بعدازظهر از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

از دیگر عواملی که همچنان قیمت نفت را افزایشی نگه می‌دارد، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید بیشتر این گروه است.

پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس اعلام کردند که در نظر دارند تا تولید خود را 1.6 میلیون بشکه در روز بیشتر کاهش دهند، هر دو شاخص نفتی در معاملات روز دوشنبه بیش از 6 درصد رشد قیمتی را ثبت کردند.

این برنامه جدید، مجموع کاهش تولید اوپک پلاس را به روزانه 3.66 میلیون بشکه در روز می‌رساند که شامل تصمیم این گروه برای کاهش تولید 2 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر هم است. این رقم تقریبا معادل 3.7  درصد تقاضا در جهان است. این گروه اعلام کردند که قرار است از ماه می امسال این کاهش جدید اجرایی شود.

اوپک پلاس 5 اکتبر 2022 در سی و سومین نشست وزیران این گروه تصمیم گرفتند، میزان تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و این روند را پایان سال 2023 حفظ کنند که اکنون این رقم را افزایش دادند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازارهای نفتی گفت: «تاجران انرژی هنوز در حال بررسی و هضم کاهش تولید غافل‌گیرکننده اوپک پلاس هستند و هر خبری که حاکی از کاهش عرضه در بازار باشد، قیمت‌ها را بالا می‌برد.»

از طرفی، آمارهای اقتصادی در آسیا نشان می‌دهد بخش خدمات ژاپن در ماه مارس با سریع ترین سرعت در 9 سال گذشته رشد داشته است.

با این حال، فعالیت‌های تولیدی ضعیف در آمریکا و چین، دو مشتری بزرگ نفت، با وجود برنامه کاهش تولید اوپک که بازار را با کمی عرضه مواجه می‌کند، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شده است.

تحلیلگران می‌گویند، تاجران به دنبال سرنخ‌هایی در مورد روند اقتصادی آمریکا از طریق آمارهای فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی در آخر این هفته هستند.

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای سی ام سی می گوید: « آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا، تاثیرگذارترین آمارهای اقتصادی که حرکت بازار را تعیین می‌کند.»

این درحالی است که بانک‌های بزرگ در جهان یکی پس از دیگری پیش‌بینی می‌کنند با این تصمیم اوپک، قیمت نفت به شدت بالا برود. درهمین راستا بانک گلدمن ساکس اعلام کرد، کاهش تولید اوپک پلاس می‌تواند کسری قابل توجه بیشتری در بازار ایجاد کند و قیمت نفت را تا آوریل 2024 به 100 دلار در هر بشکه  برساند.

بانک بارکلیز نیز بانک دیگری بود که پیش بینی خود را 5 دلار افزایش داد و قیمت برآوردی نفت خام را 92 دلار در هر بشکه اعلام کرد.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *