واکنش بایدن به پیوستن فنلاند به ناتو

واکنش بایدن به پیوستن فنلاند به ناتو توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

واکنش بایدن به پیوستن فنلاند به ناتو.رئیس جمهور آمریکا با استقبال از پیوستن فنلاند به ناتو گفت، این سریع ترین روند تصویب در تاریخ نوین این ائتلاف بوده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاعصر سه شنبه به وقت تهران از پیوستن رسمی فنلاند به ائتلاف ناتو به عنوان جدیدترین عضو آن استقبال کرد.

به گزارش رک نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس و خبرگزاری «آناتولی» بایدن گفت: «امروز، مفتخرم که از فنلاند به عنوان سی و یکمین متحد ناتو استقبال می‌کنم. امروز با اضافه شدن فنلاند به ناتو، این اراده قوی‌تر از همیشه است.»

بایدن افزود :«در ماه مه ۲۰۲۲، پس از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، فنلاند و سوئد هر دو درخواست عضویت در ناتو را کردند. هر دو کشور دارای دموکراسی‌های قوی با ارتش‌های بسیار توانمند هستند که ارزش ها و دیدگاه های ما را برای جهان مشترک دارند. کمتر از یک سال بعد، ما از فنلاند به عنوان عضو  جدید استقبال می‌کنیم . این سریع ترین روند تصویب در تاریخ نوین ناتو است.»

توضیح تصویر

وی افزود: «مشتاقانه منتظر هستم که در اسرع وقت به سوئد به عنوان عضو ناتو خوشامد بگویم و ترکیه و مجارستان را تشویق کنم که روند تصویب خود را بدون تاخیر به پایان برسانند.«

این گزارش حاکیست که پرچم ملی فنلاند اواخر روز سه شنبه در مقر ناتو برافراشته خواهد شد. با الحاق فنلاند، طول مرز ناتو با روسیه تقریبا دو برابر شد.

این اعلام با واکنش مقامات روسیه همراه شد و «الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دبیر کل ناتو گفت مسکو قابلیت‌های نظامی خود را در جهت‌های غربی و شمال غربی تقویت خواهد کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم هشدار داده پیوستن فنلاند به اتحاد نظامی ناتو و اقدام ناتو برای افزایش آمادگی رزمی خود خطر درگیری را افزایش می‌دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم امروز در اظهاراتی گسترش ناتو را حمله به امنیت و منافع ملی روسیه خواند و گفت پیوستن فنلاند به ناتو، روسیه را مجبور می‌کند تدابیر متقابلی را برای حفاظت از امنیت خود اتخاذ کند.

فنلاند و سوئد مدعی هستند که امنیت آن‌ها پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیش از پیش به خطر افتاده و به همین جهت خواستار پیوستن به ناتو شدند.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *