چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه و جهان اسلام

چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه و جهان اسلام توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه و جهان اسلام .چهاردهمین دوره اجلاس اقتصادی بین المللی روسیه و جهان اسلام روزهای 28 و 29 اردیبهشت در کازان پایتخت تاتارستان روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، چهاردهمین دوره اجلاس بین المللی اقتصادی «روسیه – جهان اسلام» امسال با حضور نمایندگان ۶۴ کشور و ۵۹ منطقه روسیه از ۱۸ تا ۱۹ می (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) در کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش وب سایت رسمی این رویداد، پیش بینی می‌شود که اجلاس اقتصادی روسیه – جهان اسلام در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۴۰۰ شرکت کننده از ۶۴ کشور و ۵۹ منطقه روسیه را گرد هم بیاورد.

طبق پیش نویس برنامه فعالیت‌های مجمع که به کمیته برگزاری این رویداد، ارائه شده قرار است بیش از ۱۴۰ جلسه مختلف در روزهای برگزاری اجلاس برگزار شود و موضوعات اصلی آن، امور مالی اسلامی و صنعت حلال خواهد بود.

توضیح تصویر

رستم مینیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان روسیه در این باره گفت: بر اساس تجربه تاتارستان، تلاش می‌کنیم سازوکارهای عملی تعامل با تجارت اسلامی را ایجاد کنیم و از طریق اجلاس، چشم اندازهای بزرگی برای توسعه اقتصاد اسلامی و به ویژه توسعه صنایع غذایی، گردشگری حلال و طب حلال باز می‌شود.

برنامه فعالیت‌های این اجلاس با محورهایی شامل ۳ تا ۱۰ جلسه سازماندهی می‌شود  و موضوعات اصلی این محورها عبارت از همکاری‌های بین المللی، تامین مالی اسلامی، صنعت حلال، فناوری، نوآوری، سرمایه گذاری، صنعت (شامل کشتی سازی، پتروشیمی و … ماشین ابزار)، توسعه پایدار، دیدگاه زنان، و تدارکات هستند.

علاوه بر این، قرار است کنفرانس‌هایی دو طرفه از کشورها در این انجمن برگزار شود که شامل «روسیه-ترکیه»، «روسیه-اندونزی»، «روسیه-مصر»، «روسیه-آذربایجان»، «روسیه-ازبکستان»، «روسیه-مالزی» و «روسیه-مالزی» و « روسیه – ایران» است.

اجلاس بین المللی اقتصاد روسیه – جهان اسلام: اجلاس کازان برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ با حضور ۲۵۰ شرکت کننده در تاتارستان برگزار شد.

به گفته مسئولان برگزاری اجلاس اقتصادی روسیه و جهان اسلام، این اجلاس با هدف تقویت همکاری‌های روسیه و جهان اسلام برگزار می‌شود و  بستری برای هم‌افزایی برنامه‌های اقتصادی، علمی، فنی، فرهنگی و اطلاعاتی از طریق سازمان همکاری‌های اسلامی است.

برنامه کامل این رویداد در وب سایت اجلاس (kazanforum.ru) موجود است.

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *