دیدار بشار اسد و عمار الحکیم

دیدار بشار اسد و عمار الحکیم توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

دیدار بشار اسد و عمار الحکیم با محور گسترش همکاری‌های بغداد-دمشق.رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز به دیدار رئیس جمهور سوریه رفت و طرفین مسائل مورد اهتمام دمشق و بغداد و تحولات منطقه را بررسی کردند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، بشار اسد رئیس جمهور سوریه شامگاه امروز پنجشنبه میزبان عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق بود و طرفین مسائل مورد اهتمام دمشق و بغداد و تحولات منطقه را بررسی کردند.

اسد در این دیدار گفت: ثبات سیاسی و امنیتی عراق، تأثیر مثبتی بر منطقه و نقش آتی عراق دارد. به خاطر وزنی که این کشور از نظر تاریخی و جغرافیایی دارد و جایگاهی که در سطح منطقه از آن برخوردار است، نقش  سیاسی و اقتصادی عراق، بنیادین است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد، سوریه عراق را همزاد خود می‌داند، نه فقط یک کشور برادر. الحکیم هم گفت که گفت‌وگو با سران سوریه به سود دو کشور است و یک ضرورت برای همه کشورهای منطقه به شمار می‌رود.

توضیح تصویر

وی تأکید کرد، خروج سوریه از بحران، نتایج مثبتی بر همسایگان دارد؛ زیرا ثبات سوریه، ثبات همه منطقه است. لذا گشایش سیاسی که در قبال سوریه حاصل شده، به خاطر وزنی است که این کشور دارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، این مسئله را به سود همه کشورهای منطقه دانست و بر لزوم افزایش همکاری دمشق و بغداد در همه زمینه‌ها به ویژه مسائل اقتصادی و سیاسی تأکید کرد.

در همین ارتباط، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق اسفند ماه گذشته در جریان سی و چهارمین اجلاس اتحادیه پارلمان عربی خواستار بازگشت سوریه به جهان عرب شد.

وی گفت که «کشورهای عربی در تمامی سطوح پارلمانی و دولتی تصمیم نهایی بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی را اتخاذ نمایند و این کشور نقش خود را در میان کشورهای عربی، منطقه و جهان به طور مؤثر ایفا کند و برای ثبات، بازسازی زیرساخت‌ها و بازگشت عزتمندانه و باکرامت برادران سوری که جنگ آن‌ها را از سرزمین و کشورشان کوچانده، به طور جدی تلاش شود.»

محمد الحلبوسی در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد: «عراق تعرض‌‌های نیروهای اشغالگر صهیونیستی علیه برادران فلسطین را مردود می‌داند. ما بار دیگر امروز تأکید خود مبنی بر موضع ثابت و اصولیمان در قبال آرمان فلسطین را تکرار می‌کنیم. هر چه زمان بگذرد و وضعیت جهانی تغییر کند، ما بر پایه نگرش و باور راسخ به اینکه برادران فلسطینیمان حق برپایی کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف را دارند، عمل می‌کنیم.»

الحلبوسی همچنین با تأکید بر لزوم کمک به زلزله‌زدگان سوری، گفت: «زمان آن رسیده که این  خانه عربی برای ایستادگی در برابر چالش‌های کنونی در منطقه و جهان با ایجاد یک راهبرد فراگیر و واقعی در قبال مشکلاتی که از مدت‌ها پیش حل‌نشده‌اند، تلاش‌های خود را یکپارچه کند و اختلافات پیرامونی را کنار بگذارد.»

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *