بهانه‌جویی ناتو برای فرار از عملیات بهاره در اوکراین

بهانه‌جویی ناتو برای فرار از عملیات بهاره در اوکراین توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

بهانه‌جویی ناتو برای فرار از عملیات بهاره در اوکراین.نبرد اطلاعاتی و امنیتی یکی از مهمترین ابعاد جنگ است. در حالی که جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی سال‌هاست به عنوان بخش جدانشدنی از هر نبردی خود را ثابت کرده، اما در نبردهای معاصر هر کسی اطلاعات بیشتری داشته باشد و هر طرفی که حتی نیم ساعت زودتر دست به اقدام بزند می‌توان گفت که احتمال پیروزی‌اش بیشتر است. در چهاردهمین ماه از جنگ روسیه و ناتو در خاک اوکراین، ابعاد نبرد اطلاعاتی و امنیتی میان طرفین وارد مرحله حساس‌تری شده است چرا که ناتو دنبال حمله‌ای همه‌جانبه به مواضع ارتش روسیه است و به همین دلیل در چهار ماه گذشته بیش از 20 میلیارد دلار سلاح و مهمات به سمت اوکراین گسیل کرده است.

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا:مدت‌هاست افسران انگلیسی و امریکایی در کنار برخی از افسران عضو ناتو در غربی‌ترین مناطق اوکراین به شکل گسترده‌ای مستقر شده و تلاش می‌کنند آنچه از مردانِ با قابلیت گسیل به میدان نبرد مانده را برای «آخرین نبرد» مهیا کنند. آموزش‌ها چند ماهی است که شروع شده و غرب اوکراین به مرکز اصلی دپوی سلاح و مهمات غربی و شرقی که برای یک حمله گسترده در چند جبهه به صورت همزمان تبدیل شده است.
▪️هر چند روس‌ها در هفته‌های گذشته چندین بارو اطراف شهر لووف را هدف حملات موشکی قرار داده و تلفات سنگینی از غربی‌ها گرفتند و همین مساله باعث تاخیر در عملیات وعده داده شده گردید، اما حقیقت آن است که امریکایی‌ها از لو رفتن برخی اطلاعات به شدت عصبانی هستند.

▪️اطلاعات نظامی که می‌تواند عامل پیروزی یا شکست باشد به شکل بی‌سابقه‌ای در جریان نبرد اوکراین اهمیت بیشتری پیدا کرده است. فاصله میان خطوط تدارکات تا خطوط نبرد این فرصت را برای روس‌ها فراهم کرده که بدون سر و صدا حملات موفقی به تجهیزات ارسالی از مرزهای لهستان به میدان نبرد داشته باشند. این حملات بدون داشتن یک شبکه اطلاعاتی قدرتمند امکان ندارد. ناتو در تلاش است تا از پوشش‌های غیرنظامی برای انتقال تجهیزات استفاده کند و در سایه انهدام خطوط ریلی، انتقال تجهیزات با استفاده خطوط جاده‌ای به دلیل انهدام بسیاری از پل‌های مهم هر روز سخت‌تر می‌شوند.

▪️با این حال مقام‌های ارشد دولت بایدن به نیویورک تایمز گفتند، برنامه‌های محرمانه آمریکا و ناتو برای تامین کمک به اوکراین پیش از حمله احتمالی این کشور علیه روسیه در رسانه‌های اجتماعی فاش شده و همین مساله به تحقیقات فوری از سوی پنتاگون برای بررسی این مساله منجر شده است. این روزنامه روز جمعه و در پی تایید از سوی مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این مطلب را منتشر کرد. نمودارهای تحویل تسلیحات پیش‌بینی‌ شده، قدرت نیروها و گردان‌ها و سایر جزئیات مرتبط با ضدحمله بهاری برنامه‌ریزی‌شده اوکراین علیه نیروهای روسی در این سند مشخص شده است.

توضیح تصویر

▪️تحلیلگران نظامی گفته‌اند که این سند که همراه با تصاویرش در رسانه‌های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده نشان دهنده سند اصلاح شده‌ای است که برخی از افراد از آن به عنوان کارزار ارسال اطلاعات نادرست استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد این تغییرات در تخمین‌ مربوط به آمریکایی‌ها از تلفات جنگ اوکراین و سربازان کشته شده روسیه اغراق می‌کند. با این حال، این افشاگری یک نقض بزرگ اطلاعاتی است که می‌تواند پیامدهای قابل توجهی در جنگ داشته باشد. معاون سخنگوی پنتاگون به نیویورک تایمز گفت که آنها از گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی آگاه هستند و وزارت امور خارجه در حال بررسی این موضوع است. مقام‌های دولت بایدن نیز گفته‌اند که برای حذف این پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی مشغولند؛ اما هنوز موفق نشده‌اند.

▪️هیچ طرح جنگی خاصی در این افشاگری مانند زمان، مکان یا نحوه برنامه‌ریزی اوکراین برای شروع حمله متقابل وجود ندارد و تنها تصویری از آنچه طراحان آمریکایی و اوکراینی معتقدند از اول مارس مورد نیاز است، ارائه شده است. با این حال، این اسناد افشا شده از دید یک برنامه‌ریز جنگ، ژنرال یا تحلیلگر اطلاعاتی روسی، حاوی سرنخ‌های مهمی درباره وضعیت ارتش اوکراین و طرز تفکر متحدان آن است. به عنوان مثال، این سند نرخ هزینه سیستم‌های موشکی هیمارس را که توسط آمریکا تامین می‌شود، افشا می‌کند.

▪️آمریکا به صورت علنی نگفته که اوکراین با چه سرعتی در حال استفاده از منابع موشکی خود است؛ اما در این اسناد فاش شده این مساله ذکر شده است. همچنین مشخص نیست که چطور این اسناد سر از رسانه‌های اجتماعی درآورده‌اند؛ اما کانال‌های حامی روس آنها را به اشتراک گذاشته‌اند. این افشاگری نخستین پیروزی چشمگیر مسکو در جنگ اطلاعاتی محسوب می‌شود. حالا باید دید که ناتو چگونه میدان نبرد را برای آینده مدیریت خواهد کرد و می‌تواند به صورت همزمان در چند جبهه علیه روس‌ها وارد عمل شود.

▪️البته این گزارش نیویورک‌تایمز همچنین می‌تواند بخشی از یک نبرد اطلاعاتی معمول میان روسیه و ناتو باشد. در حالی که غربی‌ها هر چه داشته‌اند در غرب اوکراین دپو کرده‌اند، بسیاری بر این باور هستند که روسیه بیش از این استعداد را مهیا کرده و هر نبردی می‌تواند تبعات سنگینی در صورت آماده نبودن نیروها و طرح‌ها داشته باشد. هر حمله‌ای بدون داشتن آتش پشتیبانی سنگین یعنی رفتن به سمت «چرخ گوشت روسی» که تا این لحظه بیشترین تلفات را از مزدوران ناتو گرفته است.

▪️تعداد تانک‌ها، نفربرها، امرپ‌ها، توپخانه، سامانه‌های پدافندی، جنگ الکترونیک، سامانه‌های ارتباطی و تجهیزات بازیابی و بیمارستان‌های صحرایی، امکانات انفرادی و …. هر چند با تمام توان ناتو به میدان آورده شده، اما باز هم یک چهارم استعداد در میدان روس‌ها نیست. در حالی که برای حمله استعداد مهاجم باید چند برابر مدافع باشد، این مساله یعنی فرستادن عناصر اوکراینی، لهستانی و برخی مزدوران بین‌المللی ناتو به کشتارگاه. به هیچ عنوان با 500 دستگاه تانک نمی‌شود در میدانی به وسعت شرق اوکراین وارد نبرد شد. به همین دلیل به نظر می‌رسد امریکایی‌ها دنبال بهانه‌ای می‌گردند تا این عملیات وعده داده شده که بهانه آن مالیات دهندگان غربی را دوشیدند، ماستمالی کرده و آن را انجام ندهند!!

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *