تهدید تایوان با پرواز 35 جنگنده و هواپیمای نظامی چین

تهدید تایوان با پرواز 35 جنگنده و هواپیمای نظامی چین توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

تهدید تایوان با پرواز 35 جنگنده و هواپیمای نظامی چینوزارت دفاع جزیره تایوان اعلام کرد که سی و پنج فروند هواپیمای نظامی چین در ماموریتی به سواحل این جزیره نزدیک شدند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، وزارت دفاع جزیره تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که ۳۵ هواپیمای نظامی چین از خط میانی «تنگه تایوان» عبور کردند.

 به گزارش وبگاه «فوکوس تایوان» این هواپیماها از جمله ۷۰ هواپیمای چینی و ۱۱ کشتی نیروی دریایی این کشور بودند که تا ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی در مجاورت سواحل تایوان شناسایی شدند. چین  در حال اجرای رزمایشی در آب‌های منطقه است.

وزارت دفاع تایوان نوع هواپیماهای چین را «سوخو-۳۰»، «جی-۱۰ »، «جی-۱۱» ، «جی-۱۵» و «جی-۱۶» و چند فروند هواپیمای شکار زیر دریایی اعلام کرده است. این وزارتخانه مدعی شده گشت‌های هوایی و دریایی تایوان فعالیت جنگنده‌های چین را زیر نظر داشته و یگان‌های موشکی تایوان در حالت آماده باش بودند.

توضیح تصویر

در پی سفر رئیس‌جمهور تایوان به آمریکا، مقام‌های چین هشدار داده بودند که پاسخ متناسبی به این اقدام تحریک‌آمیز تایوان نشان خواهند داد. «تسای اینگ» رئیس جمهور تایوان اخیرا در یک  سخنرانی در اندیشکده آمریکایی «هادسن» در نیویورک، چین را مقصر تنش‌ها در تنگه تایوان خواند.

رئیس‌جمهور تایوان مدعی شد: «چین به عمد تنش‌ها را افزایش می‌دهد، اما تایوان همیشه با احتیاط و آرام پاسخ می‌دهد تا جهان ببیند که تایوان طرف مسئول در روابط بین تنگه‌ای است.»

پیش از این در آگوست سال گذشته میلادی، در پی سفر جنجالی «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، پکن رزمایش‌های گسترده‌ای را در اطراف تایوان برگزار کرد و موشک‌هایی را به آب‌های نزدیک جزیره تایوان شلیک کرد.

سفارت  آمریکا در تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن رزمایش‌های چین در اطراف تایوان را از نزدیک تحت نظر دارد و «آسوده‌خاطر است واطمینان دارد که منابع و توانمندی کافی را در سطح منطقه برای تضمین صلح و ثبات در اختیار دارد».

علی‌رغم آن‌که واشنگتن در سال ۱۹۷۹، روابط دیپلماتیک با تایپه را به نفع پکن قطع کرد اما عملاً برخلاف میل چین، از هرگونه حمایتی از این جزیره دریغ نمی‌کند. پکن نیز تأکید کرده است که تایوان مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع در روابط با ایالات متحده است و این مسئله به یک منبع تنش میان دو کشور تبدیل شده است

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *