«بازدارندگی» از دست رفته نتانیاهو!

«بازدارندگی» از دست رفته نتانیاهو! توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

«بازدارندگی» از دست رفته نتانیاهو!.این موارد نشان می‌دهد که نتانیاهو با برشمردن جبهه‌هایی که در آن درگیر است، می‌خواهد به باور خودش «بازدارندگی» این رژیم را بازگرداند، این یعنی اعتراف به این مهم که بازدارندگی این رژیم دچار خدشه شده است. برای این مساله فقط یک راه وجود دارد و آن هم مسیر نظامی است. همه درهای دیپلماسی در منطقه، اروپا و حتی امریکا بر نتانیاهو بسته است و او هیچ قدرتی برای باز کردن این درها ندارد به همین دلیل بر این باور هستم که شاهد یک اقدام معنادار خواهیم بود.

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا:صهیونیست‌ها هر چند عملیات می‌کنند، ترور و آدم‌کشی بخشی از رویکرد همیشگی آن‌ها را تشکیل می‌دهد؛ اما حالا در دام افتاده‌اند. دامی که اصلا فکرش را هم نمی‌کردند. این دام، چیزی جز اقدامات تجاوزکارانه در سوریه، تحریک‌آمیز در کرانه باختری، خرابکارانه در ایران، موذیانه در لبنان و حقیرانه در باریکه غزه نیست. نتانیاهو همه این مسائل را شخصی کرده و فکر و ذکرش شده ایران، ایران و ایران. اصطلاح هزار خنجر دیگر در مورد ایران کاربرد ندارد، چرا که ایران از سطح امنیتی عبور کرده است.

🔻در جریان پاییز داغ ایران، یک نکته را یادآور شدیم و آن هم گرفتن انتقام از کسانی بود که در این ماجرا و ضربه زدن به کشورمان مداخله کرده بودند. سعودی‌ها چون راه داشتند برگشتند تا بیشتر آسیب نبینند، اماراتی‌ها نیز به همین شکل. اروپایی‌ها در کنار امریکا در اوکراین دارند تاوانش را می‌دهند اما در مورد رژیم صهیونیستی، مساله بسیار متفاوت بود چرا که بر اساس همه خبرها، تحلیل‌ها و برآوردها، رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مجرم در این صحنه بود و باید تقاص پس می‌داد. این را خودشان هم می‌دانند.

🔻با علم به این مساله بود که صهیونیست‌ها تلاش کردند تا سیاست فرار به جلو را انتخاب کرده و با وارد کردن ضربات مداوم، افزایش خرابکاری، ترور، گسترش فضای تبلیغات ضدایرانی در سطح منطقه و جهان، جمع کردن گروه‌های ضدایرانی، جدایی‌طلب‌ها، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و… زیر یک سقف با محرک‌های مالی، امنیتی و تعهدات سیاسی همچنان فضا در داخل کشور را ملتهب نگه دارند اما حقیقت آن بود که ایران قوی‌تر از آن چیزی است که این رژیم و غربی‌ها فکر می‌کردند.

توضیح تصویر

🔻ایران تصمیم به انتقام گرفته بود و در این مورد هیچ گذشتی هم نداشت. سال‌ها سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های اشغالی فضای مناسبی برای عملیات ایران فراهم کرده بود. با این حال صهیونیست‌ها خود زودتر وارد معرکه شدند و پای ایران را به ماجرا باز کردند. با علم به این مساله بود که به خوابگاه و مراکزی که نیروهای مستشاری ما در سوریه حضور داشتند، حمله کردند. این را در مصاحبه چند ساعت پیش نتانیاهو هم می‌شود به خوبی دید که آن‌ها در این زمینه عمد داشتند و پیام‌هایی که از طریق چهار کشور دیگر فرستادند، فقط به دلیل وحشت‌شان از اقدام ایران بود.

🔻ایران و محور مقاومت در دو هفته بلایی بر سر رژیم صهیونیستی آوردند که این‌ها در خواب هم نمی‌دیدند. با نگاهی وضعیت مناطق اشغالی 1967 می‌شد انتظار حمله را داشت، اما رفتن عملیات‌ها به داخل سرزمین‌های اشغالی 1948 عبور از همه خطوط قرمز امنیتی این رژیم بود، خطوطی که به شدت مراقبت می‌شود ولی بالاخره کسی که کار کرده، راه نفوذ را پیدا می‌کند. ایران و محور مقاومت راه نفوذ را پیدا کردند و از همه جهت‌ها ضربات اساسی به پیکر این رژیم وارد کردند. این حملات، «امنیت» به عنوان اصلی‌ترین بنیان موجودیت این رژیم را به شدت مختل کرد.

🔻حالا نتانیاهو باید دست به انتخاب بزند، برای بازگرداندن بازدارندگی باید وارد گود شود. غزه و سوریه دو منطقه‌ای است که او فکر می‌کند اگر بزند، به کمترین میزان می‌خورد و آسیب می‌بیند اما اگر بداند میزان موشک‌هایی که ممکن است از سوریه بیاید چیزی بیش از محاسبات آن‌ها است، این جبهه را هم ول می‌کند و به سراغ غزه خواهد رفت. اینجاست که باید مراقبت کرد و اجازه نداد این رژیم بتواند به ضعیف‌ترین حلقه مقاومت حمله کند. با توجه به مطلبی که روز گذشته نوشتم، یهودی‌های کینه‌ای و عقده‌ای خیلی زود هم دست به کار خواهند شد

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *