علی‌اف: مصمم به عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم

علی‌اف: مصمم به عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

علی‌اف: مصمم به عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم.علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با اشاره به دشوار بودن روند صلح با ارمنستان گفت، باکو مصمم به عادی سازی روابط با ایروان است.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اظهار داشت که معاهده صلح بین باکو و ایروان بدون مشکل نیست  اما باکو مصمم به صلح است.  

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست مطبوعاتی در قزاقستان گفت که کار بر معاهده صلح بین آذربایجان و ارمنستان آنطور که می‌خواهد بدون مشکل نیست، اما باکو مصمم به عادی سازی روابط با ایروان است.

وی گفت :«من به رئیس جمهور قزاقستان از وضعیت فعلی روند مذاکرات با ارمنستان اطلاع داده‌ام. مصمم هستیم روابط خود را عادی سازیم و به جنگ دوم قره باغ پایان دهیم. دقیقا جمهوری آذربایجان است که شروع کار بر روی معاهده صلح را پیشنهاد کرده  که عملا آغاز شده است، اما آنطور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود.»

توضیح تصویر

این در حالی است که رسانه‌های جمهوری آذربایجان از تجهیز و تقویت لجستیکی و تجهیزاتی ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق آزادشده در قره باغ کوهستانی خبر دادند.

خبرگزاری دولتی «آذرتاج» روز شنبه نوشت که ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نظامی از تاسیسات نظامی در مناطق آزاد شده بازدید کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در راستای دستورات «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور خودروهای زرهی  و موشک در این مناطق نگهداری کرده و انبارهایی برای نگهداری لوازم یدکی، تجهیزات، سوخت و مواد غذایی فراهم کرده است

علی‌اف گفت: «هیچ جایگزینی برای این وجود ندارد و روابط بین همسایگان باید عادی باشد، حتی با وجود سابقه سنگین سی سال اشغال، مصائب مردم جمهوری آذربایجان و ویرانی‌هایی که اکنون باید بازسازی کنیم.»

وی ادامه داد: «ما به آینده چشم دوخته‌ایم و معتقدیم می‌توانیم معاهده صلح مبتنی بر حاکمیت، تمامیت ارضی، نقض‌ناپذیری مرزها بر اساس منشور سازمان ملل و معیارها و حقوق بین‌الملل ایجاد کنیم.»

در ادامه تنش بین دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع ارمنستان از بازداشت یک نظامی جمهوری آذربایجان در صبح دوشنبه خبر داد و اعلام کرد که جستجو برای یافتن نفر دوم ادامه دارد

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *