تانک کرار در حال ورود به نیروی زمینی ارتش است

تانک کرار در حال ورود به نیروی زمینی ارتش است توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

امیر حیدری: تانک کرار در حال ورود به نیروی زمینی ارتش است/ تجهیز پهپادهای آفندی نزاجا به مهمات دقیق‌زن و نقطه‌زن

فرمانده نیروی زمینی ارتش از افزوده‌شدن تانک‌ کرار به این نیرو خبرداد و گفت: ما علاوه بر تانک کرار، تانک‌های متفاوتی در نیروی زمینی ارتش داریم که تانک‌های T-72 و تانک‌های ارتقاء از این جمله هستند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در برنامه صف اول شبکه خبر که با محوریت الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی ارتش پخش شد، گفت: سه نکته را باید درباره آئین الحاق اخیر به نیروی زمینی ارتش عنوان کنم. نکته اول این است که با این مراسم از اراده فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح مبنی بر خودکفایی و دارای استمرار عملیاتی رونمایی شد.

وی افزود: دومین نکته، اضافه شدن توانمندی‌های جدید به نیروی زمینی بنابر اقتضای تغییراتی که در ماهیت یگان های این نیرو ایجاد شده تحت عنوان تسلیحات جدید بود. 

توضیح تصویر

امیر حیدری با اشاره به تغییرات ایجاد شده در نیروی زمینی ارتش طی سال‌های اخیر بیان کرد: نیروی زمینی ارتش بنابر خواست فرمانده کل قوا به نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع یعنی نیروی با قدرت تحرک و هجوم ۱۰۰ درصد تبدیل شده است. چنین نیرویی تسلیحات و تجهیزاتی داشته باشد که پاسخگوی نیازهای عملیاتی آن باشند.

چهار ویژگی محوری تسلیحات و تجهیزات نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش، نقطه‌زن بودن، دورزن بودن، هوشمند بودن و دقیق‌زن بودن و همچنین شبکه‌محور شدن را مولفه‌های تعریف شده اصلی برای تجهیزات این نیرو اعلام و عنوان کرد: در آوردگاه اخیر، ما بخش‌هایی از تجهیزاتی که ویژگی‌های مذکور را دارابودند را به یگان های نیروی زمینی الحاق کردیم. 

وی افزود: سومین ویژگی الحاق اخیر، تحقق فرمانده کل قوا مبنی بر خودکفایی و خود اتکایی در حوزه تسلیحات و تجهیزات دفاعی است. این تجهیزات توسط وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان کشور طراحی و ساخته شده بودند.

امیر حیدری از همکاری نیروی زمینی ارتش با ۱۰۲ شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: نتیجه همکاری ما با شرکت‌های دانش‌بنیان الحاق یک هزار و ۸۴ نوع تجهیزات با ویژگی‌های اشاره شده را به نیروی زمینی الحاق کنیم.

افزایش برد رزمی بالگردهای هوانیروز ارتش به بیش از 20 کیلومتر

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اهمیت تسلیحات جدید الحاق شده به این نیرو خاطرنشان کرد: این تسلیحات در وهله اول موجب ایجاد بازدارندگی و امنیت پایدار کشورمان ایجاد شده و موجب می‌شوند ما به صورت مکانیزه و با بهره گیری از تسلیحات و تجهیزات هوشمند از مرزهای خود دفاع کنیم. همچنین، دستاوردهای فوق در رزمایش‌ها نیز موجب نمایش قدرت جدیدی از نیروی زمینی می شود.

وی افزود: از جمله این تسلیحات موشک های نقطه زن و دورزن نیروی زمینی هستند. دورزنی برای ماموریت نیروی زمینی ارتش و همچنین نقطه زن بودن این نیرو مشخص شده است. 

امیر حیدری درباره الحاق دستاوردهای جدید به هوانیروز ارتش تصریح کرد: پیش‌تر برد موشکی ما در هوانیروز ارتش، ۲ کیلومتر بود اما با الحاق موشک شفق برد موشکی هوانیروز ارتش به ۲۰ کیلومتر افزایش پیدا کرد. همچنین، دوربین‌های دید در شب ساخت داخل جزو تجهیزات نصب شده بر روی بالگردهای هوانیروز هستند.

وی ادامه داد: امروز هوانیروز ارتش با موشک‌های دورزن، دوربین‌های دید در شب و همچنین، سامانه‌های حفاظتی که بالگردها را در فضای جنگ الکترونیک و در مقابله با موشک‌های لیزری و هدایت‌شونده به بالگردها افزوده شد.

شعاع جنگالی نیروی زمینی ارتش به چند برابر افزایش یافت

فرمانده نیروی زمینی ارتش، دستاوردهای حوزه جنگال را جزو دستاوردهای جدید این نیرو اعلام کرد و گفت: جنگال هواپایه محمول بر پهپاد برای اولین‌بار به یگان‌های نیروی زمینی ارتش اضافه شد که می‌تواند شعاع جنگالی نزاجا را به چند برابر افزایش دهد.

امیر حیدری، دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در حوزه افزایش قدرت تحرک را دیگر دستاورد الحاق شده به این نیرو دانست و تأکید کرد: دستاوردهای نیروی زمینی در حوزه تحرک که دستاوردهای بازتولید شده هستند جزو دستاوردهای ما در حوزه تحرک است.

وی با اشاره به ویژگی‌های خانواده خودروهای کیان افزود: خودروهای خانواده کیان در داخل صنایع نیروی زمینی و وزارت دفاع تولید می شود. خودرو بازتولید خانواده خودرو کیان از کیان ۴۰۰ آغاز شده و آن ها را در نسخه‌های کیان ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ تولید کردیم. کیان ۸۰۰ به عنوان عضو جدید خانواده کیان، قدرت بالایی دارد و می تواند به تنهایی تانک را محمول کرده و آن را در مناطق صعب‌العبور مستقر کند.

افزودن ۵ تا ۱۳ قابلیت به تانک‌های جدید نیروی زمینی ارتش/ تشریح ویژگی‌های کیان ۸۰۰

فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به حوزه زرهی و تانک‌های نزاجا تصریح کرد: تانک سلاح سرنوشت در نبردهای مختلف است و ما توانستیم تانک های خود را برای حضور در جنگ های آینده آماده کنیم. یعنی قابلیت هایی که تانک‌های ما نداشتند و آن‌ها را در میدان جنگ های آینده آسیب پذیر می‌کرد را به آن‌ها الحاق کردیم. همچون؛ حفاظت ضدزره، حفاظت هوشمند در برابر موشک های هدایت‌شونده، هوشمندی در ناوبری و مهمات مورد استفاده آن‌ها‌.

وی ادامه داد: ما در تانک‌هایی که اخیراً در آوردگاه قائم آل محمد(عج) به نیروی زمینی ارتش الحاق شده، توانستیم از ۵ تا ۱۳ قابلیت را به آن ها اضافه کنیم تا هم بتوانند در میدان نبرد بجنگند، هم از خود دفاع کنند و هم قدرت مانور بالا در میدان‌های نبرد داشته باشند‌.

تانک‌های نیروهای مسلح ایران نسبت به تانک‌های روز دنیا چیزی کم ندارند

امیر حیدری در ادامه سخنان خود از تانک به عنوان یک سکوی آتش متحرک با قابلیت‌های ویژه یاد کرد و تصریح کرد: تانک بایستی مانند رایانه که آن را ارتقاء می دهید به طور دائمی با فناوری‌های روز دنیا به‌روز شود در غیر این‌صورت تانک‌ به زودی از رده خارج می شود. اگر برد تسلیحات تانک یک کشور در مقابل کشور دیگر کمتر باشد آن را منهدم شده تلقی می‌کنند.

وی افزود: امروز اتاق های اندیشه‌ورز در نیروی زمینی ارتش وجود دارند که درباره سیر پیشرفت‌های حوزه زرهی و قابلیت‌های تانک ها در سطح جهان تحقیق کرده و قابلیت‌هایی را به تانک ها اضافه می‌کنند تا در لبه فناوری روز دنیا قرار بگیرند. 

تانک‌ کرار در حال افزوده‌شدن به نیروی زمینی ارتش است

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: امروز تانک های ما در لبه فناوری روز دنیا هستند و نسبت به تانک‌های موجود در جهان نه تنها چیزی کم ندارند بلکه در برخی موارد، قابلیت‌های بیشتری نیز دارند. تانک‌های متفاوتی در نیروی زمینی ارتش داریم که تانک‌های T-72 و تانک‌های ارتقاء یافته داریم. تانک‌ کرار در حال افزوده‌شدن به نیروی زمینی ارتش است که قابلیت‌های بسیار بالایی دارد.

امیر حیدری در ادامه با اشاره به پدافند هوایی ارتفاع پست نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: امروز تجهیزاتی در اختیار داریم که به ما کمک می کنند تا در برابر تهدیدات ارتفاع پست و حملات هوایی به شکل هوشمند از خود دفاع کنیم که در الحاق اخیر نیز شاهد آن بودید.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای نیروی زمینی ارتش همزمان با الحاق تجهیزات جدید به این نیرو خبرداد و گفت: ما علاوه بر تجهیزات الحاق شده به نیروی زمینی ارتش، نمایشگاهی را هم در آوردگاه قائم آل محمد (ص) برپا کردیم که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار از انواع قطعات که موجب افزایش استمرار عملیاتی ما در حوزه‌های مختلف می‌شوند را به نمایش درآوردیم‌.

آخرین اخبار از پیشرفت‌های پهپادی نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش از عزم جدی این نیرو در حوزه پهپادی خبر داد و عنوان کرد: نیروی زمینی با درک موقعیت پهپاد در جنگ‌های آینده به طور جدی به عرصه پهپادی پرداخته و آن را با آغوش باز برای نیروی زمینی پذیرفته است. ما در حال ایجاد یگان‌های پهپادی هستیم و با اجازه مقامات بالا در حال تولید بخش‌هایی از پهپادها در نیروی زمینی هستیم. 

وی افزود: پهپاد می‌تواند در مقیاس‌های گوناگون، ماموریت‌های مختلفی همچون اطلاعاتی، جنگالی، انهدامی و شناسایی را انجام دهد. البته پهپاد می‌تواند در چابک‌شدن نیروی زمینی نیز نقش ایفا کند.  

امیر حیدری درباره پهپادهای نیروی زمینی ارتش گفت: همه پهپادهای ما در نیروی زمینی ارتش هوشمند هستند که می‌توانیم آن‌ها را در مقیاس‌ها و بردهای مختلف استفاده کنیم. پهپادهای آفندی ما می توانند بمب قائم و موشک الماس را حمل و استفاده کنند که بسیار دقیق‌زن و نقطه‌زن هستند.

امنیت در مرزهای کشورمان برقرار است

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی درباره علت استقرار این نیرو در مرزهای کشور عنوان کرد: ماموریت مراقبت از مرزها را که ما آن را پذیرفته‌ایم به این معنا نیست که خطری کشورمان را تهدید می‌کند بلکه ما به علت اشراف عملیاتی و آمادگی یگان‌های خود در مرزها مستقر هستیم. 

وی افزود: یگان‌های ما در شمال‌غرب در سواحل ارس، در غرب در کرمانشاه، جنوب غرب استان‌های ایلام و خوزستان و در جنوب شرق کشور مستقر هستیم و همه مرز مشترک ایران با افغانستان به نیروی زمینی ارتش واگذار شده است. در کنار ما نیروهای مرزبانی فراجا به طور کامل مستقر بوده و در نقاطی که ما حضور نداریم، عزیزان نیروی زمینی سپاه مستقر هستند.

امیر حیدری، مرزبانی و مراقبت انجام شده از مرزها توسط نیروی زمینی ارتش را هوشمند و با استفاده از سنسورهای هشداردهنده و همچنین توان اپتیکی و قدرت جنگال اعلام کرد.

وی ادامه داد: تامین امنیت مرزها دیگر به چشم سرباز نیست بلکه مرزداری ما هوشمندانه و با استفاده از تجهیزات روز دنیا انجام می‌شود. اثر پایش هوشمند مرزها در امنیت موجود در کشورمان به چشم می‌خورد و مردم ما بدانند که فرزندان‌شان در ارتش، سپاه و فراجا هوشیارانه و با هوشمندی مرزها را پایش می‌کنند. 

ما برای سربازان حاضر در مرزها بهترین شرایط را فراهم کردیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به شرایط سربازان مستقر در مرزها، تصریح کرد: میزبان خوبی برای سربازان مستقر در مرزها هستیم و آن‌ها نور چشمان ما هستند و ما در صعب‌العبورترین نقاط مرزی بهترین آسایشگاه‌ها و امکانات را برای سربازان فراهم کردیم. 

امیر حیدری با اشاره به خدمات ارائه شده توسط نیروی زمینی ارتش به سربازان عنوان کرد: ما نگاه تکلیف مدارانه را به سربازان داریم که فرمانده معظم کل قوا برای ما ایجاد کردند. ایشان فرمودند که باید سه اتفاق برای سربازان رخ بدهد؛ اول، نسبت به نظام خوش‌بین باشد، دوم، نسبت به ارتش خوش‌بین باشد و سوم نیز، سرباز باید پس از فارغ شدن از سربازی یک مدیر موفق باشد. 

وی با بیان اینکه ما سربازان را همان‌طور که تحویل می‌گیریم به همان شکل تحویل می‌دهیم، ادامه داد: این عبارات را نصب‌العین خود قرار دادیم و تمام توان خود را برای اجرای آن اختصاص دادیم تا بهترین‌ها را برای سربازان انجام دهیم.

ایجاد 227 پایگاه مهارت‌آموزی سربازان توسط نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما سعی می کنیم سربازان را از تخصص های خود منفک نکنیم و هر فردی را در تخصص خود به کارگیری کنیم تا هنگامی که از سربازی مرخص می‌شود، متوجه تفاوت‌های روز اول با هنگام ترخیص خود باشد.

امیر حیدری، از ایجاد 227 پایگاه مهارت‌آموزی توسط نیروی زمینی ارتش در سراسر کشور خبر داد و افزود: این قرارگاه در نیروی زمینی ارتش توسعه بیشتری دارد و تاکنون توانسته‌ایم به 180 هزار و 500 سرباز مهارت‌آموزی کنیم. انواع مهارت‌های خودرویی، کشاورزی، زنبورداری و سایر جزو این مهارت‌ها هستند که تنوع آن‌ها به 225 نوع مهارت رسیده‌اند.

وی افزود: همه سربازانی که توسط قرارگاه مهارت‌‌آموزی، آموزش داده می‌شوند این امکان را دارند تا برای راه‌اندازی شغل خود تسهیلات دریافت کرده و اشتغال‌زایی برای آن‌ها ایجاد شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان از ارائه تسهیلات توسط این نیرو برای ازدواج سربازان نزاجا خبرداد.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *