آمادگی برزیل برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین

آمادگی برزیل برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

آمادگی برزیل برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین.رئیس جمهور برزیل با اعلام آمادگی این کشور برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین، از آمریکا خواست که به‌جای دمیدن در آتش درگیری‌ها، بر ترویج صلح تمرکز کند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل بامداد یکشنبه از آمریکا خواست که دست از دامن‌زدن به جنگ اوکراین و روسیه بردارد.

داسیلوا طی نشست خبری در پکن گفت که واشنگتن باید به جای دمیدن در آتش جنگ اوکراین، بر صلح تمرکز کند و لازم است کشورهای دیگر را از ارسال تسلیحات به کی‌یف بازدارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه صلح در اوکراین به نفع کل جهان است، توضیح داد که برزیل همزمان با تعدیل روابط با آمریکا، آمادگی خود برای میانجی‌گری در این جنگ را اعلام می‌کند.

توضیح تصویر

رئیس جمهور برزیل پیش از سفر به پکن پیشنهاد ایجاد گروهی از کشورها برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین را داده بود، اما پس از گفتگو با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین، جزئیاتی در مورد پیشرفت این طرح ارائه نکرد.

داسیلوا همچنین در واکنش به افزایش خط تماس ناتو با مرز روسیه در پی الحاق فنلاند به این ائتلاف نظامی غربی گفت ناتو نباید بتواند نیروهای خود را در مرزهای روسیه مستقر کند. 

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *