ناو هواپیمابر«بوش» آمریکا مدیترانه را ترک کرد

ناو هواپیمابر«بوش» آمریکا مدیترانه را ترک کرد توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

ناو هواپیمابر«بوش» نیروی دریایی آمریکا مدیترانه را ترک کردناوگروه جورج بوش نیروی دریایی آمریکا پس از هفت ماه نیم استقرار در آب‌های مدیترانه، این منطقه را ترک کرد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، منابع خبری آمریکا از خارج شدن ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جورج دابلیو بوش» نیروی دریایی آمریکا از «دریای مدیترانه» خبر دادند.

به گزارش وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش پس از هفت ماه و نیم استقرار در دریای مدیترانه در حال بازگشت به آمریکاست.  

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ناو هواپیمابر بوش چهارشنبه گذشته از تنگه «جبل الطارق» عبور کرد.  این ناو قرار است عازم بندر «نورفولک» در «ویرجینیا» شود. این ناو در مجموع ۲۳۰ روز را در دریای مدیترانه به عنوان بخشی از عملیات حضور مستمر ایالات متحده و ناتو در منطقه گذراند. خروج ناو  بوش به این معنی است که برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ یک ناو آمریکایی در منطقه حضور نخواهد داشت. 

توضیح تصویر

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا  پس از حملات مارس به نیروهای آمریکایی در سوریه که منجر به جراحت ده‌ها آمریکایی و کشته شدن یک پیمانکار شد، استقرار ناو گروه بوش را تمدید کرد.

این در حالی است که انگلیس قصد دارد ناو هواپیمابر خود را در دریای مدیترانه با هدف آنچه که «بازدارندگی و قدرت‌نمایی» علیه روسیه عنوان شده، مستقر کند.

روزنامه «تایمز» انگلیس اخیرا در گزارشی نوشت، ناو هواپیمابر «اچ.ام.اس ملکه الیزابت» متعلق به نیروی دریایی این کشور در سال جاری میلادی با هدف آنچه که این نشریه «باز داشتن روسیه از تهاجم» و «به نمایش گذاشتن قدرت دریایی» توصیف کرده در دریای مدیترانه استقرار یابد.

به نوشته نشریه تایمز، این ناو هواپیمابر برای چهارمین دفعه طی چهار سال اخیر در صدر یک گروه رزمی در دریای مدیترانه حضور می‌ِیابد. همچنین طبق این گزارش، با استقرار این ناو هواپیمابر، جنگنده‌های «اف-۳۵ لایتنینگ» اجازه پرواز بر فراز دریای سیاه را خواهند یافت.

پایان پیام/.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *