مصری‌ها، جا زدند!!

مصری‌ها، جا زدند!! توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

مصری‌ها، جا زدند!!.اسناد افشاشده پنتاگون داستان‌های بسیاری در خود دارد. در حالی که مستاجر کاخ سفید به مانند سایر مقامات امریکایی در صدد بود که بگوید چیزی نیست، اما حقیقت امر آن است که این اسناد همانگونه که برخی نشریات امریکایی به آن پرداخته‌اند، بنیان‌های امنیت ملی و سیاست خارجی امریکا را به هم زده و تغییرات اساسی در نگرش‌ها و رویکردهای جهانی در مورد نوع سیاست‌ورزی امریکایی‌ها داشته است. این اسناد در حوزه‌های مختلف (به میزان مداخله امریکا در جهان) در دسترس بود و نشان می‌دهد که واشنگتن هر جایی که توانسته و زورش رسیده، زور گفته است.

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا:در این میان بخش عمده‌ای از این اسناد مرتبط با جنگ اوکراین و مداخله عمیق و همه‌جانبه امریکا در این جنگ است. این اسناد برای آن‌هایی که در مورد مداخله امریکا ماله‌کشی می‌کردند یادآور شد حضور امریکا بیش از یک نقش‌آفرینی است و عملاً در حال جنگ با روسیه در کنار سایر اعضای ناتو است. اینکه چرا امریکا در این زمینه مخفی‌کاری می‌کند خود مساله‌ای است که به صورت ساده می‌توان آن را ناشی از ترس و وحشت امریکایی‌ها از شکست نهایی در جبهه اوکراین است به همین دلیل سعی می‌کنند باوجود مداخله سنگین و جنگ مستقیم، آن را انکار کنند.

🔻یکی از موارد مداخله امریکا در جنگ، علاوه کمک تسلیحاتی، اطلاعاتی، لجستیک و حتی رزم مستقیم، دور کردن کشورهای دیگر از روسیه و جمع کردن آن‌ها در جبهه اوکراین است. کاری که در این مدت در بسیاری از کشورهای اروپایی صورت گرفت و باعث بدبختی شدید آ‌ن‌ها شد و حالا در برخی کشورهای دیگر از جمله مصر در حال انجام آن است. روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرد که وزیر دفاع آمریکا در مذاکراتش در قاهره از رهبران مصر خواست تا مهمات توپخانه‌ای را برای اوکراین فراهم کنند، اما به توافق روشنی در این باره دست نیافتند.

🔻بر اساس این گزارش، پنج سند اطلاعاتی فاش شده آمریکا حاکی از آن است که مصر برنامه‌های مفصلی را برای صادرات موشک به درخواست مسکو وضع کرده بود، اما ماه گذشته پس از مذاکره با مقامات ارشد آمریکا، تجهیز محرمانه مسکو به موشک را متوقف کرد و در عوض تصمیم به تولید مهمات توپخانه برای اوکراین گرفت. در این سند آمده است که مصر برای ایجاد خط تولید مهمات و تهیه مواد اولیه به کمک آمریکا نیاز دارد.

توضیح تصویر

🔻طبق این گزارش، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مذاکراتش در قاهره از رهبران مصر خواست تا مهمات توپخانه‌ای را برای اوکراین فراهم کنند، اما به توافق روشنی در این باره دست نیافتند. با این حال، یک سند اطلاعاتی مربوط به تاریخ ۹ مارس، یعنی یک روز بعد از سفر آستین، نشان می‌دهد، مصر با فروش توپ‌های ۱۵۲ و ۱۵۵ میلی‌متری به آمریکا و انتقال آن به اوکراین موافقت کرده است. طبق این سند مصر قصد دارد از درخواست واشنگتن برای انعقاد قرارداد کمک‌های نظامی بلندمدت و به دست آوردن تجهیزات خاص آمریکایی، از جمله جنگنده‌های اف35 و سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت استفاده کند.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *