امریکا قابل شکست دادن است

امریکا قابل شکست دادن است توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

امریکا قابل شکست دادن است.با این حال، به باور رهبر انقلاب فارغ از این برنامه‌های منظم 5 و 10 ساله، دشمنان برنامه‌های تاکتیکی کوتاه‌مدت و البته راهبردی بلندمدتی هم دارند. اما اینکه این برنامه بلندمدت چه میزان می‌تواند از برنامه‌های 10 ساله که معمولا در امریکا هر 10 سال به عنوان راهبردهای کلان منتشر می‌شود متفاوت باشد موضوعی است که دستکم من خبر ندارم. اما در حوزه برنامه‌های کوتاه‌مدت که تاکتیکی هستند معمولاً قابلیت اعلامی نداشته و به شکل مخفیانه پیگیری می‌شوند.

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا:موضوع مهم بعدی که فرماندهی کل قوا به آن اشاره داشت، مبحث جنگ‌های امریکا در عراق و افغانستان است. این را همه می‌دانند که امریکا با هدف تحت فشار گذاشتن ایران وارد این دو کشور شد به همین دلیل ایشان با اشاره به دو جنگی که آمریکا حدود دو دهه قبل در شرق و غرب ایران به راه انداخت گفتند: آمریکایی‌ها منافعی در عراق و افغانستان داشتند اما هدف نهایی آنها ایران اسلامی بود که به دلیل بنیه بسیار قوی انقلاب اسلامی، در این ماجراها و هدف نهایی خود شکست خوردند. بنابراین دشمن با همه محاسبات به ظاهر مستحکم و قدرت نظامی خود، «قابل شکست دادن است.»

🔸این موضوع «قابلیت شکست» یک تعمیم دارد و آن هم اینکه دشمن را می‌توان «در هر جایی» و «با هر توانی» و «در هر موقعیتی» شکست داد. البته قابلیت دامنه گسترده‌ای دارد، اما به صراحت می‌توان گفت که فرمانده کل قوا در جمع ژنرال‌های ارشد نظامی کشور وقتی اینگونه صحبت می‌کند، حامل پیامی برای طرف امریکایی است که «این ما بودیم که شما را در افغانستان و عراق شکست دادیم» و نکته مهم‌تر و اصلی‌تر آنکه «ما می‌دانیم چگونه باید شما را شکست داد» و بالاتر از همه این‌ها اینکه «اراده شکست دادن شما را هم داریم».

🔸به همین دلیل بلافاصله در ادامه به سراغ رژیم صهیونیستی رفته و در مورد موقعیت، جایگاه، تهدیدات و وضعیت این رژیم هم نکاتی را یادآوری می‌کنند. ایشان موقعیت کنونی رژیم صهیونیستی را نمونه دیگری از «اینگونه شکست‌ها» برشمردند و گفتند: عملیات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی در ماه رمضان سال گذشته با عکس‌العمل خاصی در جهان روبرو نشد اما امسال در مقابل جنایات او، حتی در آمریکا و انگلیس تظاهرات می‌شود. اینکه رهبر انقلاب شکست‌های رژیم صهیونیستی را در «امتداد شکست‌های» امریکا می‌دانند، بیانگر آن است که آنچه در فلسطین هم آن کسی که امریکا را شکست داده، در حال فعالیت است.

توضیح تصویر

🔸البته به نظر نمی‌رسد که سخنان رهبر انقلاب در همین چند دقیقه خلاصه شده باشد، بلکه وقتی فرماندهان ارشد نظامی کشور به دیدار ایشان می‌روند نشستی طولانی می‌شود که نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خاص و مهم گفته می‌شود. بر اساس تصاویر منتشر شده، در این دیدار فرماندهان نیروهای ارتش و سپاه، در کنار برخی ژنرال‌های دوستاره سابق کشور که سال‌ها فرماندهی ارتش و سپاه را بر عهده داشتند و همچنین نمایندگان ولی فقیه در نیروهای مختلف حضور داشتند که جمع زیادی نبودند و برای دریافت راهبردهای کلان این دیدار برگزار شده است.

🔸سخنان پایانی رهبر انقلاب هم بسیار مهم بود. فرمانده کل قوا غافل نشدن از دشمن را به موازات باور به شکست پذیری او، مهم دانستند و افزودند: در هیچ مرحله‌ای نباید از مکر و طراحی دشمنان غافل شد. رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، مراکز و عناصر فکری نیروهای مسلح را به طراحی دائم و مبتکرانه راهبردها و سیاست‌های قوی، عقلایی و راهگشا فراخواندند.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *