شکست تانک‌های آلمانی «لئوپارد» در اوکراین

شکست تانک‌های آلمانی «لئوپارد» در اوکراین توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

شکست تانک‌های آلمانی «لئوپارد» در اوکراین.تحلیلگران نظامی می‌گویند که ارتش اوکراین دراستفاده از تانک‌های آلمانی لئوپارد، به دلیل کیفیت پایین تدارکات، با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،  در حالیکه غرب سیل ارسال سلاح و مهمات را به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه شروع کرده، تحلیلگران نظامی از «کیفیت پایین تجهیزات نظامی» غرب به اوکراین خبر می‌دهند.

وبگاه «پراودا» روز دوشنبه نوشت که مشکل اوکراین کیفیت پایین تجهیزات و ناتوانی نظامیان اوکراینی در استفاده از آن‌هاست. «ویکتور بارانتس» تحلیلگر نظامی گفت: «ارتش اوکراین در استفاده مناسب از تانک‌های “لئوپارد” آلمانی به دلیل کیفیت پایین تدارکات با مشکلاتی مواجه شده است.»

بر اساس این گزارش، تانک‌های لئوپارد آلمان در اوکراین به طرز وحشتناکی شکست می‌خورند. گزارش شده که تانک‌های لئوپارد آلمانی دریافتی توسط اوکراین حتی قبل از اینکه بتوانند علیه نیروهای مسلح روسیه در نبرد مورد استفاده قرار گیرند از کار افتاده‌اند.

توضیح تصویر

این کارشناس نظامی گفت، تسلیحاتی که غرب به اوکراین می‌فرستد در بهترین وضعیت خود قرار ندارد. وی افزود که غرب می‌خواهد در وهله اول از شر تجهیزات و سلاح‌های قدیمی خلاص شود.

بارانتس گفت: «غربی‌ها سلاح ها را بدون بازرسی و بررسی‌های مناسب به اوکراین تحویل می‌دهند. آنها همچنین سلاح‌هایی را که سال‌ها در انبارها بدون استفاده نگه داشته شده یا تعمیر شده‌اند را به اوکراین تحویل می‌دهند.»

بارانتس افزود، بسیاری از این سلاح‌ها الزامات جنگ امروزی را برآورده نمی‌کنند.

این گزارش حاکیست، وزیر دفاع آلمان پیش از این گفته بود که برلین بیش از یکصد تانک لئوپارد 1 به ارتش اوکراین تحویل خواهد داد. ارسال تانکهای آلمانی به اوکراین پس از ماهها بحث و مشاجره میان کشورهای غربی صورت می‌گیرد. آلمان از ابتدای جنگ تا کنون با ارسال این تانکها به اوکراین مخالفت کرده بود.

وزیر دفاع اوکراین نیز پیشتر اعلام کرده بود که ارتش کشورش برای مقابله با روسیه در شرایط کنونی به یک میلیون قطعه مهمات فوری نیاز دارد.  وی در ادامه تاکید کرد که اولویت اول خواسته ما از متحدان اروپایی مهمات و سیستمهای دفاع هوایی است

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *