بیش از ۲٠ میلیون یمنی نیاز فوری به کمک دارند

بیش از ۲٠ میلیون یمنی نیاز فوری به کمک دارند توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

خاجی در دیدار گریفیتس: بیش از ۲٠ میلیون یمنی نیاز فوری به کمک دارند.مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه بیش از ۲٠ میلیون یمنی نیاز فوری به کمک دارند، بر مشارکت فوری جامعه جهانی برای حل مشکلات مردم یمن تأکید کرد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،  «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه امروز (سه‌شنبه) پنجم اردیبهشت ماه با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

طرفین در این دیدار آخرین تحولات منطقه از جمله گشایش روابط بین ایران و عربستان سعودی، مشکلات بشردوستانه در سوریه و یمن و همچنین چشم انداز صلح در منطقه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.  

خاجی با اشاره به استقرار امنیتی و سیاسی موجود در سوریه، مشکلات اقتصادی و وضعیت بحرانی انسانی در سوریه، به خصوص پس از زلزله اخیر را مهمترین معضل این کشور خواند و بر لزوم افزایش و تسریع انتقال کمک‌های بشردوستانه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد. 

توضیح تصویر

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در خصوص یمن نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات اخیر در صنعا با بیان اینکه بیش از ۲٠ میلیون از مردم یمن نیاز فوری به کمک دارند، خواستار مشارکت فوری جامعه جهانی برای حل مشکلات انسانی در یمن شد.  

مارتین گریفیتس نیز توافق اخیر ایران و عربستان سعودی درباره از سرگیری روابط دوجانبه را دارای تبعات مثبت بر تحولات منطقه و پیشبرد روند صلح خواند و بر اهمیت مشارکت و همکاری کشورهای منطقه در تامین نیازهای بشردوستانه مردم سوریه و یمن تأکید کرد.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *