پیشنهاد روسیه برای انتقال مقر سازمان ملل به خارج از آمریکا

پیشنهاد روسیه برای انتقال مقر سازمان ملل به خارج از آمریکا توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

پیشنهاد روسیه برای انتقال مقر سازمان ملل به خارج از آمریکا.وزیر خارجه روسیه پیشنهاد انتقال مقر سازمان ملل از نیویورک آمریکا، به یک کشور دیگر را ایده خوب و قابل بررسی خواند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که در نیویورک به سر می‌برد در حاشیه نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت، بسیار خوب خواهد بود اگر سازمان ملل مقرهای خود را از نیویورک به هر جای دیگر ببرد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان تغییر مکان مقرهای سازمان ملل گفت: فکر می‌کنم خوب باشد.

پیش از آن «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، ایده تغییر مقرهای سازمان ملل از نیویورک به یک کشور دیگر را قابل ارزیابی و ملاحضات بیشتر خوانده بود. 

توضیح تصویر

وی با اشاره به مشکل صدور ویزا از طرف آمریکا برای هیات‌های دیپلماتیک و تیم‌های رسانه‌ای کشورهای مختلف گفته، روسیه در مشکل صدور ویزا از سوی آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل تنها نیست.

پسکوف در مورد وضعیت عدم صدور روادید برای خبرنگاران روسی برای کار در سازمان ملل، گفت که این موضوعی برای گفت‌وگوی جدی است، از جمله با کشورهایی که شکایت‌های جدی از این موضوع دارند.

وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه در واکنش به عدم صدور ویزا برای خبرنگاران روس تاکید کرد، «مسکو این اقدام آمریکا را نبخشده و فراموش نمی‌کند».

روز سه شنبه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در حساب تلگرامی خود از مخاطبانش درباره انتقال مقر سازمان ملل نظرسنجی کرده و شهرهای پکن، قاهره، دوبی، بوداپست، مسکو و دُبی را برای این جابجایی پیشنهاد کرده است.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *