آمریکا آماده پذیرش شکست در اوکراین می‌شود

آمریکا آماده پذیرش شکست در اوکراین می‌شود توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

آمریکا آماده پذیرش شکست در اوکراین می‌شود.مطالب و مواردی که ما به عنوان یک رسانه مستقل در طول ماه‌های گذشته و شاید هم به عنوان بهتر در طول حدود ۱۴ ماه گذشته از زمان شروع جنگ روسیه با ناتو در اوکراین بارها بر آن تاکید کردیم و گفتیم که روسیه به عنوان یک کشور تنها بدون شک بر ائتلاف کشورهای غربی در این جنگ پیروز خواهد شد آرام آرام دارد خودش را نشان می‌دهد و اثبات می‌گردد. شاید تجربه حمله شوروی به افغانستان و کمک آمریکا، انگلیس، پاکستان و برخی کشورهای عربی به گروهی از مردم افغانستان برای مقابله با ارتش سرخ که منجر به شکست شوروی که در نهایت یکی از عوامل فروپاشی بلوک شرق شد کاخ سفید و طراحان انگلیسی را بر آن داشته بود تا این سناریوی را در اوکراین هم اجرا کند.

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا:با این حال نه روسیه شوروی بود، نه اوکراین افغانستان، نه نظامیان اوکراینی مجاهدان افغان، نه سیاست‌های آمریکا و انگلیس در مورد آینده جهان جوابگوی امروز و نه قدرت اقتصادی و سیاسی امروز غرب به اندازه‌ دهه ۸۰ قرن گذشته بود. همه این عوامل و حقایق را اگر کنار هم بگذاریم متوجه خواهیم شد که از همان ابتدا حقیقت نبرد در اکراین متفاوت‌تر از آن چیزی بود که بوق‌های رسانه‌ای غرب مدام در آن می‌دمیدند و با کمال تاسف گروهی از غرب‌پرستان داخلی نیز آن را طوطی‌وار تکرار می‌کردند بدون اینکه بخواهند به حقیقت ماجرا واقعیت‌های عینی روز دنیا نگاه کنند و تحلیلی واقعی از جریان‌های سیاسی و قدرت نظامی و اثرگذاری اقتصادی غرب داشته باشند.

🔻حالا هرچه زمان می‌گذرد جنگ در اوکراین بیشتر و بیشتر برای طراحان و بانیان آن سخت و پیچیده می‌گردد. ۱۸ ماه مانده به انتخابات آمریکا در حالیکه بایدن انتظار داشت با شکست دادن روسیه و به زعم خود بازپس گرفتن خاک از دست رفته اوکراین جایگاه خودش را به عنوان یک رئیس جمهور قدرتمند تقویت کرده و جایگاه آمریکا را به عنوان ابرقدرت دنیا تثبیت کند ولی با وجود باز کردن در تمام زاغه‌های مهمات، شل کردن سر کیسه، هماهنگ کردن همه اعضای ناتو، مجبور کردن تمام متحدان واشنگتن برای ارسال کمک مالی نظامی و پشتیبانی به اوکراین و اعمال تحریم‌های بی‌سابقه و سنگین علیه روسیه، به نظر می‌رسد که این آمال و آرزو به هیچ عنوان قرار نیست به حقیقت بپیوندد و با وجود وعده‌های پی در پی و هشدارهای گوناگون سرنوشت نبرد به شکل دیگری در حال رقم خوردن است.

🔻در همین راستا نشریه پولیتیکو به نقل از چندین مقام ناشناس گزارش داد، دولت جو بایدن کاملا بی‌سر و صدا برای این احتمال آماده می‌شود که طی ضدحمله از پیش وعده داده شده اوکراین، «پیروزی کاملی» که کی‌یف انتظارش را دارد، حاصل نشود. بر اساس این گزارش، درحالیکه حمایت علنی دولت آمریکا از اوکراین «پابرجا و تغییرناپذیر» است؛ اما مقامات به طور پنهانی ترس خود را نسبت به شکست اوکراین مطرح کرده‌اند. به گفته آن‌ها، اگر این حمله پایین‌تر از حد انتظار باشد، کاخ سفید با موجی از انتقادات فراوان مواجه خواهد شد.

توضیح تصویر

🔻طبق گزارش پولیتیکو، افراد جنگ‌طلب و لابی‌های ضدروس ادعا می‌کنند که آمریکا و متحدانش به قدر کافی تسلیحات و مهمات به اوکراین ارسال نکرده‌اند و افرادی که به اصطلاح هوادار صلح هستند، همین مساله را به عنوان مدرک و شواهدی برای باخت کی‌یف می‌بینند.‌ این ادعا در حالی توسط این طیف بیان می‌شود که پولیتیکو گزارش خود ذکر کرد، نیروهای کی‌یف میزان تسلیحات و مهمات تاریخی و باسابقه‌ای دریافت کرده‌اند و حتی دیگر خروجی‌های حیرت‌انگیز ایالات متحده آمریکا هم توان تامین نیازهایشان را ندارد.

🔻با این حال ریچارد هاس، یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان و نویسندگان پیشرو سیاست خارجی آمریکا و رئیس شورای روابط خارجی و یکی از مقامات سابق کاخ سفید به این نشریه گفت: اگر اوکراین پیشرفت چشمگیری در میدان نبرد نداشته باشد، ناچارا این سوال مطرح می‌شود که آیا زمان مذاکره جهت پایان‌دهی به جنگ فرا رسیده است یا خیر. ما در قسمت مهمات ضعیف عمل می‌کنیم و می‌دانیم که مسائل غیرقابل پیش‌بینی دیگری در جهان وجود دارند که بخواهیم برایشان آماده شویم.

🔻یکی از مقامات رسمی بدون آنکه نامش فاش شود، بیان کرد: آمریکا ارسال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین را افزایش داده و “تقریبا هر آنچه کی‌یف درخواست کرده بود، تکمیل شده است.” اما دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به عملکرد اوکراین نگران است.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *