روسیه 10 دیپلمات نروژی را اخراج می‌کند

  • کد خبر: 8153
  • /
  • اردیبهشت 6, 1402 - ۱۱:۳۷ ب٫ظ
  • /
  • بین الملل
روسیه 10 دیپلمات نروژی را اخراج می‌کند توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

روسیه 10 دیپلمات نروژی را اخراج می‌کند.وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور 10 دیپلمات نروژی را اخراج می‌کند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته که 10 نفر از کارمندان سفارت نروژ را از این کشور اخراج کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، مسکو تصمیم گرفته که 10 نفر از کارمندان سفارت نروژ و دفتر وابسته نظامی این کشور در روسیه را اخراج کند.اخراج دیپلمات‌های نروژی از روسیه در پاسخ به اعلامیه روز 13 آوریل اسلو بود که طی آن 15 نفر از کارمندان سفارت روسیه در نروژ اخراج شدند.

دولت نروژ مدعی بود که این کارمندان افسران اطلاعاتی بوده که تحت پوشش موقعیت‌های دیپلماتیک به فعالیت‌های خود می‌پرداختند.وزارت امور خارجه نروژ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به سفیر ما، امروز اطلاع داده شد که وزارت امور خارجه روسیه، 10 نفر از دیپلمات‌هایمان در مسکو را به عنوان عنصر نامطلوب دانسته است».وزارت امور خارجه نروژ اضافه کرد: «مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که این اقدام در واکنش به تصمیم اخیر نروژ بوده است».

توضیح تصویر

تنش روسیه با کشورهای حوزه اسکاندیناوی طی روزهای اخیر، روندی فزاینده داشته است. وزارت خارجه سوئد روز سه شنبه با ادعای اقدامات خارج از عرف دیپلماتیک کارمندان سفارت روسیه،  از اخراج پنج دیپلمات‌ روس خبر داد. وزارت خارجه سوئد اعلام کرده که سفیر روسیه را احضار کرده و به او اطلاع داده که پنج نفر از کارکنان سفارت روسیه به دلیل فعالیت‌هایی که مغایر با «کنوانسیون وین» در رابطه با امور دیپلماتیک است، باید خاک سوئد را ترک کنند.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که به اقدام سوئد در اخراج پنج دیپلمات روس واکنش نشان خواهد داد. یک منبع روس گفت: «روسیه واکنش مناسبی به این اقدام نشان خواهد داد.»

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *