روسیه می‌تواند جت‌های «اف-16» اوکراین را قبل از برخاستن هدف قرار دهد

روسیه می‌تواند جت‌های «اف-16» اوکراین را قبل از برخاستن هدف قرار دهد توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

روسیه می‌تواند جت‌های «اف-16» اوکراین را قبل از برخاستن هدف قرار دهد.روسیه با کمک ماهواره‌ها به راحتی می‌تواند جنگنده‌های اوکراینی و حتی نمونه‌های غربی آن را در پایگاه‌هایی هوایی اوکراین شناسایی و سپس هدف قرار دهد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، کارشناسان امور هوانوردی بر این باورند که اگر اوکراین جنگنده‌های« اف-۱۶» را از ایالات متحده دریافت کند، این جت‌ها چندان دوام نخواهند آورد و روسیه به راحتی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

وبگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» روز چهارشنبه به نقل از یک کارشناس هوانوردی نوشت که جنگنده اف-۱۶ آنقدر شکننده است که به پایگاه‌های هوایی ویژه نیاز دارد و این پایگاه‌ها می‌توانند توسط روسیه شناسایی و هدف قرار گیرند.

«جاستین برونک» کارشناس اندیشکده «روسی» گفت: «جنگنده اف-۱۶ ورودی هوای بزرگ در زیر دماغه دارد که همه چیز را مستقیما از زمین به درون خود می‌مکد. بنابراین جت‌ها به پایگاه‌های هوایی بسیار تمیز و خوب نیاز دارند.»

توضیح تصویر

برونک گفت: «باید کارهای زیادی انجام داد تا باندهای قدیمی اوکراینی به اندازه کافی تمیز شوند تا بدون خطر و بدون آسیب دیدن موتورها بتوان از جنگنده  اف-۱۶ استفاده کرد .علاوه بر این، بسیاری از فرودگاه‌های اوکراین برای استفاده این جنگنده بسیار کوتاه هستند.»

برونک افزود که برای ماهواره‌های روسیه اینگونه تحرکات به وضوح قابل مشاهده است. وی گفت: «همه پایگاه‌های هوایی اوکراین و کل این کشور در تیررس موشک‌های بالستیک و کروز روسیه هستند.»

به گفته کارشناسان، روسیه تصمیم گرفته از انبارهای موشک‌های دوربرد خود علیه پایگاه‌های هوایی اوکراین استفاده نکند، زیرا نیروی هوایی اوکراین «تهدید بزرگی» ایجاد نمی‌کند.

این گزارش حاکیست، لهستان و اسلواکی از اعضای ناتو موافقت کرده‌اند که جنگنده‌هایی را به اوکراین بفرستند، اما آنها میگ‌های قدیمی‌تری را ارائه می‌کنند که خلبانان و مهندسان اوکراینی توانایی زیادی فراتر از میگ‌های ۲۹ اوکراین ندارند.

به گفته تحلیلگران نظامی، پدافند هوایی و موشکی اوکراین ضعیف است، و این کشور را  مقابل حملات هوایی روس‌ها به زیرساخت‌های حیاتی‌اش به‌شدت آسیب‌پذیر می‌کند. به گفته آن‌ها، روسیه برای زمین‌گیر کردن فرماندهی و کنترل حریف و قطع ارتباط با واحدهای توی میدان، به استفاده از برتری‌اش در جنگال (جنگ الکترونیک) نیز کمک می‌گیرد.

چندی قبل، «وادیم وروشیلوف» از خلبانان برجسته نیروی هوایی اوکراین گفت: «روس‌ها همیشه تاکتیک‌ها را تغییر می دهند. آنها تله‌هایی درست می‌کنند و یک جت روسی می‌فرستند و خلبان اوکراینی را فریب می‌دهند که فکر کند فقط یک جت وجود دارد. سپس دو یا سه هواپیمای دیگر در دو طرف آن ظاهر می‌شوند و عملاً هواپیمای اوکراینی را محاصره می‌کنند».

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *