اضافه‌شدن 50 فروند هواپیما و هلی‌کوپتر به ناوگان هوایی

  • کد خبر: 8194
  • /
  • اردیبهشت 11, 1402 - ۹:۵۱ ب٫ظ
  • /
  • اخبارروز
اضافه‌شدن 50 فروند هواپیما و هلی‌کوپتر به ناوگان هوایی توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

اضافه‌شدن بیش از 50 فروند هواپیما و هلی‌کوپتر به ناوگان هوایی در 18 ماه گذشته.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ۱۸ ماه گذشته ۵۰ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است که از این تعداد ۲۰ فروند هواپیما سر خط آمده است.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، کاپیتان محمد محمدی بخش بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر صنعت هوایی کشور بیش از ۵۵۰ فروند هواپیمای کوتاه‌برد، میان برد و بلند برد نیاز دارد ما برای ارتقاء تاب‌آوری صنعت حمل و نقل هوایی باید با تحریم‌ها مقابله کنیم که در این راستا ۴ برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی توضیح داد: اولین برنامه ما برگرداندن تعدادی از هواپیماهای زمینگیر به ناوگان هوایی کشور است، ما ۱۶ فروند هواپیمای زمین گیر داریم که بیش از ۱۰ سال زمین‌گیر است؛ همچنین ۶۸ فروند هواپیما داریم که بیش از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال زمین‌گیر است، ۳۲ فروند هواپیمای زمینگیر داریم که بین ۲ تا ۵ سال زمین‌گیر است و باید این هواپیماها به ناوگان هوایی کشور برگردد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: امروز ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی داریم.

توضیح تصویر

محمدی‌بخش ادامه داد: در موضوع توسعه در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی ما اضافه شده است که ۲۰ فروند از این ناوگان سرخط است.

وی افزود: در موضوع سوم نوسازی ناوگان را دنبال می‌کنیم که سیاست ما این است که عدد قابل توجهی در سال 1402 برای آن اختصاص بدهیم تا ناوگان نوسازی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اگر بخواهیم جمع بندی کنیم در واقع برنامه ما این است که از ۱۲۳ پرونده هواپیمای زمین‌گیر هرچه می توانیم هواپیما به چرخه پروازی برگردانیم؛ دومین موضوع ورود هواپیما توسط بخش خصوصی است که ادامه دارد، سومین موضوع تامین اعتبار در سال ۱۴۰۲ برای نوسازی ناوگان است و چهارمین موضوع ما ساخت هواپیمای داخل با استراتژی است که در اصفهان انجام می‌شود کمیته‌ای در این باره تشکیل شده و در کارخانه هواپیما سازی اصفهان با بن سازه های جدید و قبلی این کار انجام می‌شود؛ هسا در این باره مجوز سازمان هواپیمایی را دارد و با همکاری وزارت صمت کارگروه ساخت هواپیما در حال پیشرفت است.

محمدی‌بخش اضافه کرد: پیش بینی می شود متوسط سن ناوگان هوایی کشور به 20 سال کاهش یابد.

* نرخ بلیت هواپیما هنوز در شورای عالی هواپیمایی نهایی نشده است

وی گفت: هنوز در شورای عالی هواپیمایی میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما نهایی نشده است، پیش بینی می کنیم تا 10 روز آینده این موضوع در شورای عالی هواپیمایی نهایی و برای بررسی و تایید به ستاد تنظیم بازار برود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در بحث قیمت بلیت هواپیما قانون‌گذار تکلیف را مشخص کرده است قبل از برنامه پنجم تعیین نرخ خدمات بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری بود و از سال 95 طبق قانون برنامه متنوع‌سازی نرخ بلیت مطرح شد و تا سال 99 جاری و ساری بود و نرخ‌ها در پروازهای داخلی طبق عرضه و تقاضا بود.

محمدی‌بخش ادامه داد: پس از ایام پیک کرونا مطرح شد که قیمت‌گذاری در حوزه خدمات حمل و نقل هوایی بر عهده ستاد تنظیم بازار باشد در این راستا سازمان هواپیمایی کشور نظرات انجمن هواپیمایی را درباره نرخ دریافت می‌کند، در شورای عالی هواپیمایی بررسی می‌شود سپس به ستاد تنظیم بازار می‌رود و پس از بررسی در ستاد ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: مسئولیت اصلی در این موضوع بر عهده سازمان هواپیمایی و شورای عالی هواپیمایی کشوری است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در اردیبهشت پارسال افزایش 30 درصدی نرخ بلیت هواپیما به ستاد تنظیم بازار رفت اما به دلایلی ستاد ابلاغ نکرد.

محمدی‌بخش‌ گفت:‌ برای سال 1402 انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیشنهاد داد با توجه به آنکه از تیر 1400 هیچ افزایش قیمتی در نرخ بلیت پروازهای داخلی نداشته‌ایم رشد 100درصدی در نرخ بلیت پروازها اعمال شود و از شورای عالی هواپیمایی بررسی شد و هنوز به نتیجه نرسیده است در این باره تا 10 روز آینده در شورای عالی هواپیمایی بررسی‌ها انجام خواهد شد و پس از آنکه به نتیجه برسیم این موضوع برای بررسی به ستاد تنظیم بازار می‌رود و پس از بررسی ستاد نرخ جدید بلیت هواپیما در پروازهای داخلی ابلاغ می‌شود.

‌رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: همه بخش‌های صنعت در این موضوع کار کارشناسی انجام می‌دهند ما در موضوع ایمنی پرواز با هیچکس تعارف نداریم.

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *