تلاش می‌کنیم مانع از ائتلاف میان روسیه و چین شویم

تلاش می‌کنیم مانع از ائتلاف میان روسیه و چین شویم توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

پنتاگون: تلاش می‌کنیم مانع از ائتلاف میان روسیه و چین شویم.رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که این کشور حداکثر تلاش خود را به کار خواهد بست تا مانع از ائتلاف نظامی راهبردی میان روسیه و چین شود.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه درباره ائتلاف نظامی میان روسیه و چین هشدار داد.

وی در سخنانی گفت: «آمریکا حداکثر تلاش خود را به کار خواهد بست تا مانع از ائتلاف نظامی راهبردی میان روسیه و چین شود».

چند روز پیش بود که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون گفته بود که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای حفظ نظام سلطه، جهان چندقطبی در حال شکل‌گیری است.

توضیح تصویر

وی با بیان اینکه غرب باعث نابودی توافقات اصلی در زمینه کنترل تسلیحات و روند اعتمادسازی شده، اظهار داشت:‌ «آمریکا و متحدانش در تلاش برای حفظ سلطه جهانی، باعث تضعیف ساختار امنیت جهانی شده‌اند».

وزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به تلاش آمریکا برای تغییر نظام روابط بین دولت‌ها از طریق تهدید و ایجاد ائتلاف‌هایی تحت کنترل خود، هشدار داد: « ایالات متحده و متحدانش سعی دارند تا کشورها را به تقابل نظامی با روسیه و چین تحریک کنند».

طبق این گزارش، شویگو تصریح کرد: «هدف واقعی غرب از جنگ در اوکراین، شکست راهبردی روسیه، ایجاد تهدید برای چین و حفظ موقعیت انحصاری خود در جهان است».

وی با بیان اینکه تلاش غرب برای فشار به متحدان روسیه جهت منزوی‌کردن مسکو با شکست مواجه خواهد شد، افزود: «تقویت نقش سازمان همکاری شانگهای به‌عنوان یکی از ارکان نظام بین‌المللی چند قطبی جدید، مهم است».

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با بیان اینکه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ماهیت تهاجمی خود را نشان داده، گفته بود که ناتو یک ائتلاف متجاوز و ناقض امنیت روسیه است.

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *