نیمی از اروپایی‌ها خواستار ادامه روابط با روسیه هستند

نیمی از اروپایی‌ها خواستار ادامه روابط با روسیه هستند توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

وزیر لهستانی: نیمی از اروپایی‌ها خواستار ادامه روابط با روسیه هستند.وزیر فرهنگ و میراث وطنی لهستان گفت که نیمی از اروپا خواستار ادامه روابط تجاری با روسیه هستند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، «پیوتر ژلینسکی» وزیر فرهنگ و میراث وطنی لهستان گفت که نصف اروپا همچنان خواستار ادامه روابط تجاری با روسیه هستند.

وی که طی مصاحبه‌ای این سخنان را مطرح می‌کرد، گفت: «طرفداران بازیابی روابط با روسیه، کسانی هستند که به فکر پایان دادن جنگ در اوکراین و از سرگیری روابط با روسیه است و این چیزی است که در میان نیمی از مردم اروپا وجود دارد».

این در حالی است که همزمان با اقدامات تنش‌زای لهستان با روسیه، سفیر روسیه در این کشور در زمینه قطع روابط دیپلماتیک با لهستان واکنش نشان داد. 

توضیح تصویر

«سرگئی آندریف» سفیر روسیه در لهستان روز یکشنبه در مورد احتمال قطع روابط دیپلماتیک  با ورشو گفت: «رهبری ما تصمیم می‌گیرد.»

لهستان روز شنبه با ورود به سفارت روسیه در ورشو بخشی از مدرسه روسیه در این سفارتخانه را تصرف کرد. روسیه  در واکنش  متعهد شد که به تصرف غیرقانونی مدرسه واقع در سفارت خود در «ورشو» از سوی لهستان را پاسخ قاطعی خواهد داد.

 روسیه اعلام کرد که این اقدام لهستان نقض آشکار کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک است. سخنگوی وزارت خارجه لهستان در مورد این حادثه گفت که ساختمان مدرسه سفارت متعلق به دولت لهستان است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات لهستانی با هدف تصرف مدرسه سفارت به محوطه آن حمله کرده‌اند.

در ادامه تنش بین لهستان و روسیه، نخست وزیر لهستان از نصب سیم‌های خاردار در مرز لهستان با منطقه «کالینینگراد» در روسیه خبر داد.

«ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان گفت که حصار سیم خاردار در امتداد مرز با منطقه کالینینگراد روسیه دوباره تقویت خواهد شد. وی مدعی شد که این اقدام برای جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران ضروری است.

نخست وزیر لهستان گفت: «ما در سراسر نوار مرزی، اقدامات فیزیکی و الکترونیکی انجام خواهیم داد.»

این گزارش حاکیست، تنش دو کشور به دلیل جنگ در اوکراین بیشتر شده و ورشو خود را یکی از متحدان کی‌یف می‌داند. در مارس ۲۰۲۲، لهستان اعلام کرد که ۴۵ دیپلمات روس مظنون به کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه را اخراج می‌کند.

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *