فریدون شمس ( پژمان ) شاعر غزل سرا

  • کد خبر: 1145
  • /
  • تیر 21, 1396 - ۳:۵۵ ب٫ظ
  • /
  • فرهنگی
فریدون شمس ( پژمان ) شاعر غزل سرا توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز :فریدون شمس در تیر ماه ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمد.علاقه به شعر را از جدّپدری‌اش به ارث برده است که اصالتا” شیرازی بوده است دوره دبیرستان بصورت تفننی شعر می‌سرود ولی بطور جدّی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با حوزه هنری ارتباط برقرار کرد .وی دانش آموخته کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شهید بهشتی و مدرک کارشناسی ارشد خویش را از دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اخذ کرد. تاکنون از وی سه  مجموعه غزل به نام‌های بیعت،آوازهای شب یلدا ، سایه روشن، به چاپ رسیده است

آثار زیرتوسط انتشارات ستاره جاویدبه چاپ رسیده است.

تنها کنار سایه خود ایستاده امزخم‌های پائیزی  ،به رنگ شقایق، در برابر باد،عشق هرگز نمی میرد

برای دیدن کتابهای انتشارات ستاره جاوید اینجا کلیک کنید
آشنایی با شهرشیراز

یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان فارس است.جمعیت شیراز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۱٬۷۱۲٬۷۴۵ تن بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۸۶۹٬۰۰۱ تن می‌رسد. شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متری از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانیزاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد.

توضیح تصویر

این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است. شیراز پس از تبریز (در سال ۱۲۸۷) و تهران (در سال ۱۲۸۹) سومین شهر ایران است که در سال ۱۲۹۶ خورشیدی، نهاد شهرداری در آن تأسیس گردید. شهرداری شیراز به ۱۱ منطقهٔ مستقل شهری تقسیم شده و جمعاً مساحتی بالغ بر ۲۴۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر