حسام برزگرقربانی(شاعری غزل سرا)

  • کد خبر: 223
  • /
  • تیر 30, 1396 - ۸:۴۲ ب٫ظ
  • /
  • فرهنگی
حسام برزگرقربانی(شاعری غزل سرا) توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز :حسام برزگر در ششم شهریور 1371 در تهران به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در تهران به پایان رساند ویدانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد  رشته زبانشناسی  از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزدر سال 1393  است .حسام برزگر ترانه سرا و شاعر برگزیده دومین شب شعر عاشورایی دانشگاه آزاد اسلامی و شاعر تقدیر شده در اولین همایش بزرگداشت استاد شهریار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است. حسام برزگرشاعر برگزیده در سومین شب شعربزرگداشت حافظ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است .مجموعه شعر ایشان با نام آخرین تصویر اقیانوس درانتشارات ستاره جاوید در دست چاپ است.

آشنایی با رشته زبان شناسی

علمی است که به مطالعه و بررسی روشمند زبان می‌پردازد. در واقع، زبان‌شناسی می‌کوشد تا به پرسش‌هایی بنیادین همچون «زبان چیست؟»، «زبان چگونه عمل می‌کند و از چه ساخت‌هایی تشکیل شده‌است؟»،«انسان‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؟»، «زبان آدمی با سامانه ارتباطی دیگر جانوران چه تفاوتی دارد؟»،«کودک چگونه سخن گفتن می‌آموزد؟»، «زبان بشر چگونه تکامل یافته‌است؟»، «زبان‌ها چه قرابتی با یکدیگر دارند؟».

زبان شناسی در ایران

محمد مقدم در ۱۳۴۳ گروه زبان‌شناسی همگانی و زبان‌های باستانی را در دانشکده ادبیات و علوم انسانی  دانشگاه تهران بنیاد گذاشت و تا ۱۳۴۷ مدیریت آن را به عهده داشت. از جمله کسانی که پیشگامان زبان‌شناسی در ایران محسوبمی‌شوند، می‌توان به پرویز خانلری، علی‌اشرف صادقی،یدالله ثمره، محمدرضا باطنی، هرمز  میلانیان و علی‌محمد حق‌شناس اشاره کرد.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر
توضیح تصویر