استاد غلامرضا شکوهی شاعر خراسانی در گذشت

  • کد خبر: 300
  • /
  • مرداد 11, 1396 - ۴:۱۶ ب٫ظ
  • /
  • فرهنگی
غلامرضا شکوهی شاعر خراسانی در گذشت توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز :استاد غلامرضا شکوهی شاعر نامدار که در هفته جاری  به منظور شرکت در شب شعر رضوی به تهران سفر کرده بود در حین بازگشت و در مسیر فرودگاه دچار عارضه قلبی و در بیمارستان رسالت بستری شد .

استاد غلامرضاشکوهی

استاد غلامرضاشکوهی در پی این عارضه عصر سه شنبه دار فانی را وداع گفت.غلامرضا شکوهی عضو شورای شعر انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش های هنری بود. شکوهی از جمله شاعران پیشکسوت خراسانی بود که سالیان دراز به فعالیت‌های فرهنگی و هنری پرداخته و شاگردان زیادی را نیز تربیت کرده بود.
شکوهی با استفاده از بدایع و کشف های زبانی به خوبی از غنای ادب فارسی بهره گرفته و با تلفیقی هنرمندانه با بیان و زبان فاخر خود تصاویری زیبا خلق کرده است.غلامرضا شکوهی متولد سال 1328 در تربت جام، در غزل و تجربه کردن فضاهای تازه به ویژه شعر آیینی، قریحه ای بالا ومثال زدنی داشت.
ازآثارمنتشرشده استاد غلامرضاشکوهی می توان به «صد پرده آواز خاموش» ، «سُرمه ای درغزل»، «یک ساغر نگاه» ، « آهی بر باغ آیینه» اشاره کرد.

بندی به پای دارم و باری گران به دوش
در حیرتم که شهره به بی بند و باری ام

پیکر مرحوم استاد غلامرضاشکوهی روز شنبه در مشهد مقدس تشییع خواهد شد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم استاد غلامرضاشکوهی روز شنبه 14 مرداد ماه در شهر مشهد مقدس انجام می‌شود. بر اساس این گزارش پیکر مرحوم شکوهی امروز پس از ترخیص از بیمارستان و انجام امور پزشکی، برای تغسیل به بهشت زهرا منتقل خواهد شد و پس از آن به مشهد مقدس خواهد رفت.باتوجه به مناسب نبودن روز پنجشنبه و جمعه برای تشییع وی، این مراسم روز شنبه از مقابل منزل این مرحوم در مشهد مقدس انجام و پیکر وی پس از طواف در حرم مطهر رضوی برای تدفین به مقبره‌الشعرای خراسان در توس و جوار مزار فردوسی فرستاده خواهد شد. روحش شاد و یادش گرامی باد
انتشارات ستاره جاوید

توضیح تصویر
توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر