افسردگی و خطر سکته در جوانان

افسردگی و خطر سکته توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

بررسی های جدید نشان می‌دهد که جوانان مبتلا به افسردگی یا اضطراب، بیشتر با حملات قلبی، سکته مغزی و عوامل خطرزا برای بیماری‌های قلبی‌عروقی مواجه هستند.

به‌ گزارش رک نیوز و به نقل از ایسنا، به‌عقیده پزشکان و متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه جانزهاپکینز، اولویت‌دادن به سلامت روان در میان بزرگسالان جوان مهم است زیرا ممکن است در کاهش بیماری قلبی و بهبود سلامت قلب مفید باشد.

آنها با مطالعه بر روی بیش از ۵۹۴ هزار بزرگسال که به‌طور متوسط ​​۳۵ سال سن داشتند، دریافتند که احتمال بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در افراد جوانی که گزارش کرده‌اند افسردگی دارند در مقایسه با افراد بدون افسردگی بیش از دو برابر است.

به‌ گفته متخصصان، هرچه تعداد روزهایی که سلامت روانی فرد ضعیف است و احساس افسردگی می‌کند، بیشتر شود به‌همان اندازه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی نیز افزایش می‌یابد.

توضیح تصویر

متخصصان همچنین اظهار کرده اند هنگامی که افسردگی، اضطراب یا استرس را تجربه می‌کنید، ضربان قلب و فشار خون شما افزایش می‌یابد، جریان خون به قلب کم شده و بدن شما سطوح بالاتری از کورتیزول، هورمون استرس را تولید می‌کند.

هومون کورتیزول سبب التهاب در بدن می‌شود و این در حالیست که استرس و التهاب، هر دو عامل خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی هستند. علاوه‌ بر این، زمانی‌ که افراد تحت استرس، مضطرب یا افسرده هستند، ممکن است احساس خستگی کنند بنابراین تمایلی به انتخاب سبک زندگی سالم ندارند. آنها ممکن است بیشتر سیگار بکشند، فعالیت بدنی نداشته باشند، خیلی کم یا زیاد بخوابند و داروهای تجویزشده خود را مصرف نکنند.

با گذشت زمان، این رفتارهای ناسالم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

به گزارش “مدیکال نیوز تودی”، متخصصان تاکید می‌کنند پزشکان باید در تشخیص افسردگی در بیماران و ارجاع بیماران با سلامت روان ضعیف برای کنترل عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی بیشتر توجه کنند.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *