در اقتصاد کشور چه خبر است

در اقتصاد کشور چه خبر است توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

در اقتصاد کشور چه خبر است

به گزارش رک نیوز :سوالی که این روزها ذهن بسیاری از حامیان انقلاب اسلامی و دولت را مشغول کرده اینه که چرا آقای رییسی نمی تواند تورم، دلار و… را مهار کند؟مشکل کار کجاست؟؟
شخص آقای رییسی؟؟وزرای دولت؟؟مراکز مطالعاتی؟؟…!!

بنظر من سوال عمیق تر اینه که بپرسیم دولت به چه میزان از ابزارها و قدرت لازم برای مهار تورم و دلار و مشکلات اقتصادی برخوردار است؟

چه مانعی وجود دارد که کنترل آن در دوسال گذشته نیز از عهده دولت انقلابی و آقای رییسی خارج بوده است!!؟؟

توضیح تصویر

کاهش قدرت دولت در هدایت و کنترل بازار، آن هم بخاطر نداشتن ارز کافی و لازم ناشی از تحریم ها و مسدود سازی میلیاردها دلار سرمایه های ارزی در بانک های خارجی در کنار افزایش تقاضا برای ارز باعث افزایش قیمت آن می شود
ارز موجود در کشور هیچ تناسبی با تقاضا ندارد و دولت برای حل و فصل ورود ارز به کشور به غیر از برجام و همکاری های مخفیانه با صرافی ها در بعضی از کشور های همسایه چشم انداز روشنی ندارد.

مضاف بر آن شمارش معکوس ضربان قلب برجام آغاز شده و از طرف دیگه آمریکایی ها درحال مسدوس سازی مسیرهای ورود ارز از کشورهای عراق امارات و ترکیه به ایران هستند.

مشکل اصلی، ذخایر ارزی محدود کشور است و بدون تامین ارز متناسب با تقاضا افزایش قیمت ادامه خواهد داشت و هیچ راه حلی به غیر از تامین ارز مورد نیاز ندارد.

این اوضاع طبیعتا با بازی دلال های ارز و تنش افزایی غربی ها به راحتی ملتهب می شود و منجر به افزایش تقاضا برای ارز و طبیعتا افزایش قیمت آن می شود.

این دولت واقعا انقلابی است، واقعا جهادی است، واقعا پرکار است واقعا باید حمایت شود اما با این وجود چالش باید از مجرای خود حل و فصل شود.

دولت توان لازم برای حل این موضوع را ندارد و الا دوسال زمان کمی برای عبور از چالش کنترل دلار و تورم و… نیست.

صرف نظر از اینکه دولت انقلابی باشد یا اصلاح طلب، این چالش حل نشود اوضاع اقتصادی به همین منوال ادامه خواهد داشت.

همین که دولت اداره کشور از دستش خارج نشود برایمان کافی است.

دولت برای تامین هزینه های خود چاره ای جز تعامل با خودروسازان، بخش های خصوصی، دلالان بورس و ارز و… را ندارد، خط و نشان های انتخاباتی برای خودرو سازان و کنترل فساد عمدتا بخاطر عدم تسلط بر واقعیت های جاری کشور بوده که خب دولت محترم طبیعتا تاکنون متوجه واقعیت ها شده است.

ذهنیت سازی های مسموم انتخاباتی نتیجه ای جز افزایش مطالبات اجتماعی غیر کارشناسی نداشت، ریشه مطالبات آرمانی همان وعده های غیر کارشناسی انتخابات 1400 است که بازهم متوجه خود دولت شده است

مشارکت چینی ها در ساخت انبوه مسکن که یکی از دستاوردهای دولت در سفر به چین هست نشانه ای بر پذیرش واقعیت جاری در کشور از سوی آقای رییسی است که دولت با این سطح از درآمد نمی تواند چهارمیلیون مسکن در چهار سال بسازد و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری چینی ها که این روزها در نقش مادر خرج در اوراسیا فعالیت دارند و درحال توسعه و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف هستند را می طلبد

منبع :کانال ایتا غرب آسیا/ابوقاسم

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *