کار برد فلز لیتیوم چیست؟

گنج جدید، کشف ذخایر لیتیوم درهمدان توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک
کار برد فلز لیتیوم چیست؟
به گزارش رک نیوز  سهم عظیم لیتیوم به تولید باتری های مبتنی بر کربنات لیتیوم (74 درصد از لیتیوم استخراج شده در جهان) اختصاص دارد. این باتری‌های لیتیوم یونی در اکثر ابزارهای مدرن از جمله تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تجهیزات قابل حمل و لوازم الکترونیکی ضروری هستند.

استفاده از لیتیوم در صنعت خودرو اهمیت ویژه ای دارد. لیتیوم یک فلز ضروری برای باتری در تمام خودروهای الکتریکی است.

لیتیوم برای ساخت شیشه های فلورسنت که در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند استفاده می شود. 14 درصد کل لیتیوم استخراج شده در جهان در این صنعهت استفاده می شود.سولفید لیتیوم، همراه با سولفید مس، به بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند تولید نیمه هادی برای مبدل های ترموالکتریک (ترموکوپل) و همچنین ذخیره سازی مواد شیمیایی و منابع جریان تبدیل شده است.

لیتیوم نقش مهمی در انرژی هسته ای ایفا می کند، زیرا تنها منبع موجود ایزوتوپ رادیواکتیو تریتیوم است که در ساخت میله هایی استفاده می شود که سیستم حفاظتی راکتور را تنظیم می کنند.لیتیوم همچنین برای صنایع دفاعی نظامی ضروری است. به عنوان مثال از لیتیوم هیدرید به عنوان سوخت موشک و برای استخراج سریع هیدروژن استفاده می شود.

لیتیوم در حمل و نقل هوایی و تجهیزات نظامی نیز استفاده می شود در جای که گریس لیتیوم مورد نیاز است .در متالورژی برای اکسید زدایی و افزایش شکل پذیری و استحکام آلیاژها استفاده می شود.لیتیوم همچنین به طور فعال برای تولید داروهای روانگردان در پزشکی استفاده می شود.لیتیوم بروماید در سیستم های تبرید جذبی استفاده می شود.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *