شیرینی‌های با مواد غذایی مفید را برای عید نوروز بشناسید

  • کد خبر: 476
  • /
  • اسفند 25, 1400 - ۹:۲۸ ق٫ظ
  • /
  • اجتماعی
شیرینی‌های با مواد غذایی مفید را برای عید نوروز توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز و به نقل از ایرنا سیده معصومه تقی زاده بیان کرد: شیرینی توت از جمله این شیرینی‌ها است که اجزای اصلی آن بادام و گلاب است. بادام منبع خوبی از چربی غیراشباع و مفید با شاخص قندی کم (۱۳) و حاوی ویتامین E است و موجب افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود.

وی افزود: شیرینی قرابیه سیب و دارچین، زرده تخم مرغ، ماست، سیب و دارچین ارزش غذایی بالایی دارند. شیرینی گردویی حاوی تخم مرغ و گردو که تخم مرغ موجود در آن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و گردو به دلیل دارا بودن امگا سه و شاخص قندی پایین (۱۵) مناسب است.

تقی زاده از شیرینی نخودچی به عنوان دیگر شیرینی مناسب یاد کرد و گفت: این شیرینی حاوی آرد نخودچی با شاخص قندی کم (۳۰) است که منیزیم موجود درآن باعث کاهش فشار خون و فیبرآن باعث سیری طولانی مدت و کنترل وزن می‌شود؛ از طرفی به دلیل کوچک بودن این شیرینی، مصرف ۲ تا سه عدد از آن معادل یک عدد شیرینی متوسط می‌شود.

سرپرست گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: شیرینی نارگیلی حاوی سفیده تخم مرغ و نارگیل است؛ نارگیل شاخص قندی کمی (۴۲) داشته و به دلیل وجود سفیده تخم مرغ ارزش غذایی بالایی دارد.

توضیح تصویر

وی بیان کرد: استفاده از روغن مایع به جای روغن جامد و شکر قهوه‌ای به جای شکر و پودر قند در تهیه شیرینی توصیه می‌شود.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *