افتتاح فرودگاه نظامی “الجراح” سوریه

توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز

و به نقل از اخبار جبهه مقاومت چندی پیش منابع سوری از بازگشایی فرودگاه نظامی “الجراح” واقع در حومه شرقی حلب و نزدیک به خطوط تماس با مخالفان سوری و نیروهای سوریه دموکراتیک پس از تقریبا یک دهه تعطیلی، خبر دادند.

1️⃣ یکی از اهداف بازسازی این فرودگاه را باید بازدارندگی هواپیماهای اشغالگر اسرائیلی دانست، زیرا در طول سال 2022 و علی‌رغم حضور سامانه‌های روسی از جمله “اس 300” صهیونیست‌ها بارها نقاط مختلف سوریه را هدف حمله قرار دادند.

2️⃣ البته می‌توان هدف اصلی از بازسازی و فعالیت مجدد فرودگاه را مواجهه با ترکیه دانست؛ روس‌ها در تلاش هستند تا حضور نظامی خود در این منطقه که نزدیک “منبج” است را توسعه دهد. زیرا ترکیه منبج را کانون اصلی هر عملیات نظامی قرار داده که ممکن است در شمال سوریه از جمله در “تل رفعت” و “عین العرب” انجام دهد.

3️⃣ روسیه به واسطه این اقدام، پیامی مبنی بر مخالفت خود با هرگونه اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه ارسال می‌کند. بازسازی فرودگاه همچنین به تقویت توانمندی مانور ارتش سوریه و حضور نظامی در شمال سوریه کمک می‌کند.

4️⃣ با در نظر گرفتن این موضوع، احتمال می‌رود پس از آغاز عملیات جدید ارتش ترکیه در مناطق شمال سوریه، فرودگاه الجراح نقش پررنگی را در مقابله احتمالی ارتش سوریه با حملات ترکیه ایفا کند.

توضیح تصویر

5️⃣ بازگشایی این فرودگاه را همچنین باید از زاویه اسرائیل و ابراز نگرانی سرویس‌های امنیتی تل‌آویو بررسی کرد؛ از آن جهت که طبق ادعای دستگاه‌های جاسوسی تل‌آویو، ایران می‌تواند از این پایگاه برای انتقال تسلیحات خود استفاده کند.

6️⃣ احتمالا تمركز پدافند هوايی در اطراف فرودگاه به اين معناست كه ارتش اشغالگر به دليل ترس از اصابت تجهيزات روسی مستقر در این فرودگاه آزادی عمل خود را از دست خواهد داد؛ به این دلیل صهیونیست‌ها فعالیت مجدد ان را عملا به سود ایران می‌دانند.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *