تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش برگزار شد

  • کد خبر: 8027
  • /
  • فروردین 29, 1402 - ۵:۰۸ ق٫ظ
  • /
  • اخبارروز
تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش برگزار شد توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش برگزار شد/ حضور بالگردهای جنگالی و مجهز به مهمات دورزن برای اولین‌بار

تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(دوشنبه 28 فروردین‌) در رمپ پروازی مرکز آموزش تکاور نزاجا پرندک برگزار شد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،  تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش صبح امروز(دوشنبه 28 فروردین‌ماه) با حضور امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده، امیر خلبان قاسم خاموشی جانشین و امیر خلبان محمدعلی‌فام معاون عملیات هوانیروز ارتش در رمپ پروازی مرکز آموزش تکاور نزاجا پرندک برگزار شد. 

در این تمرین، بیش از ۵۰ فروند انواع بالگردهای هوانیروز ارتش از جمله ۲۰۵، ۲۰۶، ۲۰۹(کبرا)، ۲۱۴ و شینوک حضور داشته و مسیر رژه بالگردها به سوی حرم امام خمینی(ره) در روز ارتش را طی کردند.

توضیح تصویر

تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش برگزار شد

بالگردهای حاضر در این تمرین چند ویژگی داشتند؛ نخست، برخی بالگردها به تجهیزات جنگ الکترونیک(جنگال) مجهز بودند. دوم، تجهیز بالگردهای تهاجمی 209(کبرا) به نسل جدید موشک‌های شفق با برد 20 کیلومتر و سوم، بعضی از سامانه‌های جدید که موجب ارتقای توان بالگردی می شود بر روی پرنده های آهنین هوانیروز نصب بود.

تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش برگزار شد

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این تمرین وجود دارد، حضور و استفاده از خلبانان جوان در کنار خلبانان با تجربه است و این موضوع نقشی اساسی در انتقال تجربیات از نسل گذشته به نسل جدید خلبانان هوانیروز ارتش دارد. البته حضور جوانان نخبه فقط مختص به حوزه پروازی ندارد و نیروهای فنی نیز از جوانان نخبه هستند.

گفتنی است، چند فروند بالگرد در روز 29 فروردین(روز ارتش) در چند شهر کشورمان وظیفه انتقال و جابجایی چتربازان نیروی زمینی ارتش را برعهده خواهند داشت و قرار است این چتربازان با پرش از بالگرد، عملیات چتربازی خود را اجرا کنند.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *