پیروز، یوزپلنگ ایرانی به بهشت رفت

پیروز، یوزپلنگ ایرانی توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز : یازدهم اردیبهشت امسال بود که ایران، یوزپلنگ ماده ایرانی سه توله خود را در پارک ملی توران به دنیا آورد. دو توله اول در روزهای اول تلف شدند، اما توله سوم با تلاش متخصصین زنده ماند و پیروز نام گرفت. پیروز حالا با کمک و پرستاری تیمارگر و امدادگر حیات وحش “علیرضا شهرداری” و علی عمارلویی، رئیس سابق کلینیک حیات وحش پردیسان و متخصص حیات وحش چهارماهگی را پشت سر گذاشته و به نماد یوزپلنگ ایرانی تبدیل شده است.

سه توله یوز از ایران یوزپلنگ ایرانی که در توران در اسارت بود به روش سزارین متولد شد، پدر این توله‌ها فیروز نام دارد که با هدف تکثیر در اسارت، از طبیعت زنده گیری شده بود و در نهایت سه توله یوز از فیروز و ایران به دنیا آمد البته این خوشحالی چندان طول نکشید چون خبر رسید که مادر توله‌ها را تحویل نمی‌گیرد

بعد از آن توله‌ای که فقط ۳۰۰ گرم بود جان گرفت و شروع کرد به رشد کردن، نامش را پیروز گذاشتند چون از دو برادر دیگر خود قوی تر بود و توانسته بود مشکلات و بی مادری را پشت سر بگذارد.

هفته گذشته خبر رسید که وضعیت پیروز خوب نیست و به بیمارستان منتقل شده است پیروز دو روز دیگر ۱۰ ماهه می‌شد.

توضیح تصویر

پیروز توله یوز پردیسان که به علت نارسایی کلیوی از پنج شنبه هفته گذشته (پنجم اسفند )در بیمارستان دامپزشکی مرکزی بستری شده بود، بعد از انجام دیالیز تلف شد.

 

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *