10 مکان دیدنی در خراسان رضوی

10 مکان دیدنی در خراسان رضوی توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

10 مکان دیدنی در خراسان رضوی/ تعطیلات عید از کدام آبشار طبیعی دیدن کنیم؟

استان خراسان رضوی به ویژه مشهد به دلیل شرایط خاص از لحاظ جغرافیایی، مذهبی و تاریخی، در تمام سال مهد مسافران و گردشگران و به ویژه زائران است که این امر جذابیت سفر به این شهر را برای همگان بیشتر می کند.

به گزارش رک نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، حرم امام هشتم علیه السلام همواره قطب گردشگری و زیارتی کشور و جهان تشیع است و بارگاه منور رضوی  نگینی است که از دور می درخشد و ماوایی برای همه عاشقان و دلسوختگان می باشد. این در حالی است که هرساله و در تعطیلات عید نوروز میلیون ها مسافر و زائر به مشهد مقدس می آیند و شاید برخی از زائران و مسافران تمایل داشته باشند بعد از زیارت حرم مطهر رضوی از مکان های دیدنی استان خراسان رضوی هم بازدید کنند. در این گزارش به معرفی ۱۰ مکان دیدنی و طبیعی استان می پردازیم و در گزارش های روزهای آینده از دیدنی ترین موزه ها، جذاب ترین مکان های گردشگری مشهد، زیارتگاه های استان و… خواهیم گفت.

آبشار رود معجن  در تربت حیدریه

آبشار رود معجن

توضیح تصویر

آبشار رود معجن از نام رود معجن، روستایی از توابع بخش بایک شهرستان تربت حیدریه گرفته شده است. در چهار کیلومتری این روستا آبشاری زیبا با ارتفاع ۲۸ متری پدید آمده ودر ۵۴ کیلومتری غرب شهرستان سر چشمه گرفته و پس از ایجاد آبشار وارد رودخانه حصارچه می شود. بخش بایک با داشتن تعداد بسیاری چشمه و قنات و همچنین آبشار رودمعجن و منطقه زیبای حصار، از ییلاقات مهم خراسان رضوی به شمار می رود.

آبشار بردو در تربت جام

آبشار بردو تربت جام

آبشار بردو در ۲ کیلومتری غرب روستای شورآب علیا، در میان تنگه شرقی روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری تربت جام است. این آبشار از ارتفاع ۳۰ متری بر روی شیار کوه و شیب صخره‌ای به پایین می‌ریزد و در اطراف آن صخره‌های خزه بسته دیده می‌شود که منظره بسیار زیبا و دیدنی را ایجاد کرده است.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد در سبزوار

پناهگاه حیات وحش شیر احمد در سبزوار

منطقه شیر احمد در جنوب شرقی شهر سبزوار و در پنج کیلومتری آن واقع شده و وضعیت منطقه بصورت دشتی، کویری و تپه ماهور است. این منطقه از اقلیم خشک کویری با نوسان نسبتا زیاد درجه حرارت روز و شب که از خصوصیات مناطق کویری است. منطقه شیراحمد از گذشته های دور به عنوان یکی از زیستگاههای خوب آهو در منطقه سبزوار مطرح بوده استو  بیش از این به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده بود که الان به پناهگاهی برای حیات وحش تغییر یافت.

دریاچه بزنگان در سرخس

دریاچه بزنگان در سرخس

دریاچه بزنگان در یک کیلومتری جاده روستایی بزنگان و ۷۰ کیلومتری شهر سرخس قرار دارد. امروزه جاذبه های طبیعی دریاچه بزنگان از جمله ترنم جویبارها، آوای آبشارها، نغمه سرایی بلبلان، نسیم روح افزای دشت ها از عوامل جلب گردشگران و دوستداران طبیعت به این منطقه است.

 دره شمخال قوچان

دره شمخال قوچان

در فاصله ۸۰ کیلومتری از قوچان و ۵ کیلومتری مرز جمهوری ترکمنستان واقع شده و جلوه زیبایی از طبیعت خدادادی در این دره دیده می شود . رودخانه جاری در طول دره -دیواره های مناسب سنگ نوردی- انواع درختان جنگلی از جمله گردو و.. و هوای بسیار مطبوع در طول مسیر منتظر شما گردشگران عزیز می باشد . 

روستای سرسبز یدک در قوچان

روستای یدک قوچان

این روستا در ۴۵ کیلومتری شمال شرق قوچان واقع شده است و سرچشمه شاخه اصلی رودخانه اترک در این روستا واقع شده است. از مناطق دیدنی این روستا می‌توان به دره زیبای یدک، آبشار زیو، آبشار گول و چشمه‌های متعدد واقع در دامنه رشته کوه‌های هزارمسجد اشاره کرد.

 چشمه گیلاس در چناران

چشمه گیلاس چناران

چشمه گیلاس روستایی از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران است. چشمه گیلاس در اطراف خود حوضچه یا دریاچه ای کوچک ایجاد کرده که از چشمه های معروف ایران است و دارای عمق ۴ تا ۵ متر و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۰۱۰ متر است و نوع چشمه آهکی بوده و با هوای خنک و پاکیزه خود می تواند محلی برای گردشگران و طبیعت دوستان باشد.

آبشار اخلمد در چناران

آبشار اخلمد چناران

منطقه نمونه گردشگری اخلمد در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب‌غربی مرکز شهرستان چناران قرار دارد که به بهشت خراسان معروف است .در این میان آبشار این منطقه یکی از مهم ‌ترین مناطق مورد علاقه گردشگران است. آبشار اخلمد با بیش از ۲۳ متر ارتفاع در چناران و در ۲ کیلومتری روستای قدیمی اخلمد جریان دارد

آبشار قره سو در کلات

آبشار قره سو در کلات

آبشارهای هشتگانه قره‌سو که از دل کوه‌های هزار مسجد سرچشمه می‌گیرد در جنوب غربی کلات قرار دارد و این آبشارها در لابلای دره‌های تنگ؛ منظره بدیعی ایجاد کرده و روزگاری دور نادرشاه دستور دارد با لوله‌کشی پنج کیلومتری، آب آن ها را برای مصرف مردم کلات به عمارت خورشیدی برسانند.

 پارک ملی تندوره در درگز

پارک ملی تندوره در درگز

 این پارک که زمانی تفرجگاه و محل تفریح مردم درگز و قوچان بود، از زیباترین و عمیق‌ترین دره‌های ژرف و پر شیب و تپه ماهورها بهره مند است. پارک تندوره از بهترین زیستگاهای جانوران وحشی به ویژه قوچ و میش اوریال است که چنانچه صبح زود یا غروب در این منطقه باشید گله‌های کل و بز را می توانید بینید که در حال چرا هستند. پارک ملی تندوره از نظر تاریخی نیز حایز اهمیت بوده ودر گذشته نه چندان دور راه ارتباطی درگز به قوچان از این منطقه می گذشت.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *