خودکفایی استان سیستان و بلوچستان در تولید مرغ گوشتی

  • کد خبر: 7728
  • /
  • فروردین 10, 1402 - ۸:۳۴ ب٫ظ
  • /
  • استانها
خودکفایی در تولید مرغ گوشتی توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

خودکفایی استان سیستان و بلوچستان در تولید مرغ گوشتی.وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز بهره‌برداری از ۱۰۰ مرکز تولیدی مرغ‌ گوشتی با ظرفیت تولید دو میلیون قطعه آغاز شد، که با بهره‌برداری از این مراکز، گوشت مرغ موردنیاز استان سیستان و بلوچستان تامین خواهد شد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید جواد ساداتی نژاد امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۵۳ پروژه بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح مردمی درختکاری با یک میلیارد اصله درخت در دولت مردمی آغاز شد، که ۱۴ میلیون اصله درخت سهم استان سیستان و بلوچستان در  طول چهار سال است.

 وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: از ابتدای سال برنامه‌ریزی و تولید نهال در استان سیستان و بلوچستان در هزار و ۵۰۰ هکتار آغاز شد که در سال ۱۴۰۲ شاهد کاشت  بیش از ۳.۶ دهم میلیون اصله درخت خواهیم بود.

خودکفایی استان سیستان و بلوچستان در تولید مرغ گوشتی

توضیح تصویر

 سیدجواد ساداتی نژاد گفت: مراکز تولید مرغ گوشتی که ضرورت افتتاح آن در استان سیستان و بلوچستان ملموس بود  جزو پروژه‌‌هایی بود که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت. 

 وی با اشاره به ممنوع بودن صدور مجوز فعالیت مرغداری‌های دردولت قبل تصریح کرد: در راستای خوکفایی در تولید مرغ گوشتی اولین کاری که انجام شد، صدور مجوزها جهت فعالیت بود، که  ۳۵۰ مجوز جهت فعالیت این مراکز تولیدی صادر شده است.

 وزیر جهادکشاورزی بیان داشت: امروز ۱۵۳ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر۵۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی۱۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۶۵۳ نفربه صورت غیر مستقیم در زمینه کشاورزی به طور همزمان در استان سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 ساداتی نژادخاطرنشان کرد: در ادامه  افتتاح این پروژه ها در سال ۱۴۰۲  دربخش‌های مختلف از جمله صنایع تبدیلی، آبیاری و زهکشی و حوضه آبخیز داری استمرار یابد.

 وی با اشاره به اهمیت مساله کنترل، مهار و حفظ خاک منطقه اذعان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان منابع طبیعی ۷۵۰ میلیارد تومان از بخش تهاتر در راستای رفع  مشکلات فرسایشی خاک  هزینه خواهد شد.

 وی با تاکیدبر ارز بر بودن واردات موز  بیان داشت: از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی  تولید موز در استان سیستان و بلوچستان به دلیل اقلیم مناسب این استان برای کشت این محصول است که  با کمک بخش خصوصی از تیرماه با زیرکشت بردن  ۱۰۰ هکتار آغاز خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: می توان با توسعه موزستان‌های صنعتی و با کیفیت تا ۱۰ هزار هکتار حدود ۹۰ درصد از نیاز کشور به این محصول باغی در این استان تولید کنیم.خودکفایی/.

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *