با تعهد امارات متحده عربی به طرح عرضه‌ی اوپک پلاس افزایش تولید نفت تقویت شد

اوپک پلاس توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز و به نقل از پایگاه خبری اینوستینگ، نفت صبح پنجشنبه در آسیا افزایش یافت و به دلیل تعهد امارات متحده عربیبه افزایش تدریجی عرضه، به جای اول بازگشت. با این حال، سفیر این کشور در ایالات متحده گفت که کشورش خواهان افزایش بیشتر است.

معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 11:06 عصر به وقت شرقی (4:06 صبح به وقت گرینویچ) با 2.92 درصد افزایش به 114.39 دلار رسید و معاملات آتی WTI با 1.66 درصد افزایش به 110.50 دلار رسید.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز چهارشنبه در توییتر نوشت که کشورش به برنامه‌ی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان (اوپک پلاس) برای اضافه‌کردن 400 هزار بشکه در روز با عرضه‌ی ماهانه پس از کاهش شدید در سال 2020 متعهد است. المزروعی در توییتی نوشت، امارات به ارزشی که اوپک پلاس برای بازار نفت می‌آورد، اعتقاد دارد.

این تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده، گفت که کشورش کارتل را تشویق می‌کند تا تولید بیشتری را برای پُر کردن شکاف عرضه حاصل از تحریم‌های روسیه پس از حمله به اوکراین، در نظر بگیرد.

توضیح تصویر

از میان اعضای اوپک پلاس، امارات و عربستان سعودی هر دو ظرفیت اضافی دارند. با این حال، سایر تولیدکنندگان به دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی در زیرساخت‌ها در چند سال گذشته، دستیابی به اهداف تولید خود را چالش‌برانگیزتر می‌دانند.

ویوک دار، تحلیلگر کالاهای بانک مشترک المنافع استرالیا به رویترز گفت: ما فکر می‌کنیم افزایش تولید در این شرایط برای اوپک پلاس چالش‌برانگیز خواهد بود.

در همین حال، داده‌های عرضه‌ی نفت خام آمریکا در روز چهارشنبه از موسسه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان داد که برای هفته‌ی منتهی به 4 مارس 1.863 میلیون بشکه کاهش داشته است. بیش از 2.597 میلیون بشکه نفت در هفته گذشته ثبت شده است.

داده‌های عرضه نفت خام مؤسسه نفت آمریکا که روز قبل منتشر شد، افزایش 2.811 میلیون بشکه‌ای را نشان داد.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *